Nekonečný Netflix
Peter
Prídeš na Netflix a proste že nevieš čo máš pozerať. Podľa mňa to je že zásadný problém. Jasné, že keď máš rozpozeraný nejaký akože.
Gabo
Seriál.
Peter
Nekonečný seriál, ktorý má 14 sérií po 25 epizód, tak akože dajme tomu, že vieš, ale len tak v (???) si otvoriť Netflix, že čo si dnes pustím, to je podľa mňa, že absolútne peklo to sa volá, že kríza rozhodovania.
Gabo
No to sa volá to, že ja sa teda sadím k tomu Netflixu, povedzme, že večer o pol desiatej a keď teda nemám rozpozeraný seriál.
Peter
Koľko ti trvá, kým niečo pustíš?
Gabo
A teraz akože fakt, že bez preháňania, niekedy 20, 25, 30 minút a najhoršie vieš čo? Že ja si niečo pustím a po tých takej minúte, dvoch, že á to je blbosť a toto spravím 3×, vieš a že keď sa dostanem na štvrtýkrát a väčšinou to, čo štvrtýkrát, že si pozriem niečo znova, akože niečo, čo som už videl.
Peter
Istota, že je to dobre hej.
Gabo
Presne tak a bye the way, keď sa dostanem k tomu čísla, že to je celkom zaujímavé je, že čo je akoby najpozeranejší ten seriál na tom Netflixe, sú práve Friends, a kým tam ešte boli, lebo teraz tam už nie sú, tzn. že akože sranda, že seriál z deväťdesiatych rokov v konkurencii top neviem akých oscarových Emmy filmov, seriál atď., Ľudia, čo pozerajú, no oserátori videli, no sorry, akože každý dieľ priateľov, celý seriál, čiže 5×.
Peter
On je nielen najpozrenejší, ale je najčastejšie opakovane pozeraný, a 63 % používateľov ho pozeralo opätovne priamo na Netflixe.
Gabo
Tak, tak.
Peter
Čiže pozerali ho na Netflixe a potom ho zase pozerali na Netflixe.
Gabo
Ale to sa netýka iba Priateľov, ale celkovo, čo som ja bol prekvapený bolo a teraz akože úplne presné číslo sa nepamätám, ale bolo v tom, že gro používateľov vôbec nepozerá všetky tie akože oceňované drámy a filmy atď, ale pozerá práve takéto klasiky, že Friend, How I Met Your Mother a všetky tieto office.
Peter
Office. Jasné.
Gabo
O Office teraz ani nehovorme.
Peter
Office ja som objavil, ja sa teda hanbím, ja som ho nikdy nevidel.
Gabo
Ani ja. Ani ja.
Peter
Akože celú tu sériu, ale teraz to pozerám, aj s pár kolegami už, a už s tým pekne lezieme na nervy, zvyšok officu a je to akože totálna pecka no.
Gabo
Že? Ja na to teraz pozerám a tiež som úplne z toho unesený, ale dobre, to si dáme potom.
Peter
Si dáme office.
Gabo
Dáme si tie najväčšie hejty z officu. (???)
Peter
(???) dobre. Ešte možno k tomu obsahu, keď som s tým začal, vieš si tipnúť, koľko má Netflix dokopy titles, čiže akože filmov a seriálov?
Gabo
Pozeral som si to, čo si pamätám číslo je, že keď začal so streamovaním v nejakom 2007, tak vtedy mal na streamovanie iba 1000 titulov.
Peter
Tak, presne tak, vtedy začal s tisíckou a dnes to teda môže vyzerať, že je to málo, ale vlastne on vtedy konkuroval DVD požičovniam. To kľudne môžeš si celé vyrozprávať, jestli by to bolo dosť, no ale teda k tomu číslu, momentálne má 13 600 rôznych titles ako názvov, ale treba povedať, že to je globálne číslo, pričom on samozrejme ten obsah prispôsobuje podľa jazyka rôznym krajinám a najviac majú k dispozícii Američania, majú 5087 titles.
Gabo
Čakal by som také akože wow, mám tam 280 tisíc titlov vieš.
Peter
Ale mám wau.
Gabo
Dobre.
Peter
Že najviac má teda Spojené štáty 5000, a že kto je druhý a tretí, kto má najviac akože obsahu k dispozícii.
Gabo
Tak by som povedal, že.
Peter
Krajiny.
Gabo
Krajina, tak by som povedal, že podľa veľkosti trhu tak ja neviem, tak možno Nemci sú pre nich dôležití.
Peter
Ako dvojka.
Gabo
Možno Asia.
Peter
Dobre, a trojka Brazília?
Gabo
No.
Peter
No, si úplne si tesne, dvojka je Martinik, trojka je to Guadalupe.
Gabo
Ale predpokladám, že to bude súvisieť s právami.
Peter
Asi áno.
Gabo
Predsa len, keď máš.
Peter
Tam asi žiadne práva neplatia, takže tam môžu dať všetko.
Gabo
Ale inak, inak stojí Netlif správa, aby si pustil nejaký seriál na Guadalupe a inak to stojí, abys to pustil v Nemecku, vieš.
Peter
Ja tomu rozumiem, no zároveň teda hovoria po anglicky, predpokladám. To len tak pre zaujímavosť, ale povedz ten úvod, lebo to je podľa mňa super zajímavý.
Gabo
No podľa mňa úvod akože poznajú ľudia, ktorí sú z marketingu.
Peter
Ja som to nepočul, fakt? No však daj to celé.
Netflix vznikol ako videopožičovňa
Gabo
No dobre, však akože vznikol v 1997 Netflix, ale samozrejme nevznikol ako streamovacia služba, ale vznikol ako videopožičovňa, ale, pardon DVD požičovňa, to je dôležité tiež povedať, keď začali s DVD-čkami, tým boli ako keby noví a boli noví aj tým, že to bola akokeby online DVD požičovňa, že dovtedy klasicky, aj si pamätáš aj ty z detstva aj ja, išiel si pekne v sobotu, povedz, nacupital, si si tam požičal nejakú kazetu alebo DVD-čko, oni to robili všetko cez online, tzn. poslal si e mail, oni to doručili v priebehu dňa, dvoch, troch atď.
Peter
Takže poštou hej?
Gabo
No alebo kuriérom, ak si pamätám.
Peter
No, jasné, ok.
Gabo
Takže objednával sis akokeby cez web, to bol akoby taký, že chceli byť ako keby Amazon na DVD, no a tento model samozrejme asi pochopili v nejakom čase, že úplne nebude fungovať a zároveň Netflix je tým pádom aj braný ako firma, ktorá sa používa za príklad toho, že kde viete kompletne svoj biznis model zmeniť, že vy ste ako keby klasická DVD požičovňa a zrazu z DVD požičovne ste streamovacia služba, im sa to podarilo, a 2007 spustili teda to prvé streamovanie, tých 1000 titulov až postupne narástli na to, že dneska sú teda najväčší na svete.
Peter
Absolútny, dominantný hráč.
Gabo
Tak.
Peter
Inak dominantný hráč, zase zaujímavé číslo, vieš, koľko majú tržbu ročnú? Že koľko peňazí vyzbierajú, samozrejme najviac na tých sapskription a tých predplatných, ale potom aj na reklame aj na nejakých predajoch.
Gabo
Ty brďo, to fakt neviem, podľa mňa, tak by som tipol, že 500 mega, milých dolárov?
Peter
500 000 000?
Gabo
Ihm.
Peter
No, dobre. Ti dnes ti ide, 26 miliárd. 26 miliárd dolárov vyzbierajú ročne.
Gabo
Aj to si mohli nejak vynásobiť vlastne tých 216 miliónov lúzrov krát, nevadí, nevadí, nič sa nedeje.
Peter
Ale zase na druhej strane, čo treba povedať, že oni teda sú dnes aj veľmi významný tvorca obsahu, že už to nie je len o tom, že skupujú práva na frence a Office aj (???), ale reálne ten obsah vyrábajú a teda v kontexte tohto čísla, ak 26 miliárd majú obrat, tak predstav si, že v minulom roku plánovali minúť 19 miliárd.
Gabo
Áno, na budúci nejaký 20 niečo si pamätám.
Peter
Na výrobu obsahu, čiže predstav si, že ideš natočiť filmy a seriály v hodnote 20 miliárd dolárov.
Gabo
Tak áno, a to je vlastne tá pointa.
Peter
To je že extrémne množstvo peňazí.
Gabo
Čiže keď si dneska vezmeš, že čím ten televízny alebo trh streamovacích služieb žije, je práve tým obsahom, že keby oni súperia práve na tom obsahu a tie služby si uvedomili a to nielen Netflix, aj ostatní, keď sa bavíme o Amazon Prime až po Disney a pod, že content diseking, čo už my sme už vedeli teda veľmi dávno, oni si to uvedomili až neskôr, a začali ako keby do toho hromadne investovať a to sú naozaj, že to, ak si dobre pamätám, tak hromadné číslo bolo cez 100 miliard dolárov, čo ten trh minul práve na obsah, a najdrahší seriál, viešt, ktorý je teraz?
Peter
Najdrahší seriál?
Gabo
Najdrahší seriál, ktorý sa točí.
Peter
To asi neviem.
Gabo
Lord of the Rings, akoby seriál a to nemá Netflix, má to myslím Amazon.
Peter
Ok.
Gabo
Ak si dobre pamätám a doňho, že každý diel tam stojí. Ja neviem, že 100.000.000 USD, ale takú sumu som fakt.
Peter
Ale jeden diel nemôže stáť sto miliónov dolárov.
Gabo
Akože vygooglujem ti to fakt, fakt, fakt ti to vygooglujem.
Peter
To sis mal vygoogliť predtým.
Gabo
Akože úplne, že udrbanú sumu to stojí.
Peter
Ok. Ešte, keď sa vrátim k obsahu, Netflix a teda aj tie iné služby dlho boli ako keby na smiech takým tým neskutočným filmmakerom, hej, že to sú tí, čo točia akože (???) a trápne sitcomy a jedno s druhým, ale teda už im prichádzajú aj prvé úspechy, v 2020 mali, predstav si 24 nominácie na Oscara, koľko Oscarov získali netflixové filmy a seriály? Filmy primárne.
Gabo
Neviem 10.
Peter
2, iba dva premenili. Zatiaľ im to ten hollywod úplne nechce dávať. Ale teda na Golden Globe awards mali 12 cien a 75 nominácií, čo je zase, že totálne to tam prevalcovali, čiže tým chcem povedať, že ten ich obsah už ide dosť výrazne do kvality a najímajú si totálne áčkových režisérov, áčkových hercov však teraz jedna z posledných noviniek Don’t Look Up, Leon di Caprio a ďalšími absolútne áčkovými hercami.
Gabo
Hodnotný obsah mali podľa mňa už aj predtým, ak si pamätáš House of Cards, čo bol tiež v produkcii Netflixu, tak to vzniklo nejak 2012-13 začalo, takže už to Malý Narkos, tiež ich produkcia rozmýšľam, čo tam ešte také mali, The Crown, neviem či si videl.
Peter
Určite.
Gabo
Takže že on to akoby dlhodobo tlačia.
Peter
Áno, ale vieš, zrazu až 20 miliárd na výrobu, čiže ten film môže stáť aj 100 aj dvesto miliónov, vieš.
Gabo
Hej.
Peter
Predtým ten film stál akože na naše pomery šialené desiatky miliónov, ale teraz myslím, že najdrahší film na Netflixe stojí dvesto miliónov akože jeden film.
Gabo
Čo je z nášho pohľadu marketérov smola, a prečo asi Neflix nemáme až tak radi, lebo nevieme tam pustiť naše reklamy.
Peter
Keď sme takí úspešní.
Gabo
Keď sme takí úspešní, ale podľa mňa je to veľmi pekný príklad z toho marketingu, že sa vždy hovorilo, že buď platíte za kontent alebo vy ste ten produkt, lebo vás predávajú, teda predávajú na vás reklamu a Netflix je práve ten príklad toho, že išiel cestou, že dobre, tak my tu žiadne reklamy nemáme, nech si ľudia všetko platia a toto, keď si vezmeš, že ešte pred nejakými desiatimi, pätnástimi rokmi, že sa akokeby nebolo brané, že vieš všetko že na internete, všetko zadarmo, sťahuješ si filmy torenty, však si občas aj ty sťahoval torenty.
Peter
Nikdy som to asi nesťahoval.
Netflix ide opačnou cestou ako YouTube
Gabo
No ani ja teda nikdy, ale poznám kamarátov, aj ktorí si sťahovali, ale pointu chápeš, že sa zmenili tú mentalitu toho, že na internete zrazu si je niekto ochotný platiť za obsah, čo pred 10-15 rokmi ešte vôbec nebola akoby realita, no a otázka je to pre nás tým YouTubom, čo je byť ako veľmi zaujímavé porovnanie, že vieš, koľko má YouTube platených užívateľov, teda tí, ktorí si platia za to, aby nemuseli mať reklamy a videli ako platený obsah na YouTube?
Peter
Nejaké jednotky miliónov.
Gabo
Dvadsať.
Peter
Dvadsať?
Gabo
Dvadsať, ale užívateľov majú. Ale užívateľov majú, pokiaľ viem.
Peter
Cez miliardy. Cez miliardu, no, no, no.
Gabo
Cez miliardu, tzn. že vidíš to porovnanie tých biznis modelov, že ten YouTube má extrémne množstvo ľudí, ktorí to majú zadarmo, drvivú väčšinu, 99 %, ale proste za to pozeráš reklamy, ale Netflix ide opačnou cestou, a že vlastne oba tie modely vyzerá byť akože celkom funkčné a ja netrúfam si povedať, že jeden by z nich akože zomrel v nejakom čase.
Peter
No ja tu mám ešte také číslo. Ty si hovoril, že majú teda dvestoosem miliónov predplatiteľov. To, čo je asi zaujímavé aj teraz v súvislosti s týmto, s týmto platením, že 40 % ľudí ale za Netlix neplatí.
Gabo
Áno, to sa videl to číslo.
Peter
Našieľ si nejaké zdroje.
Gabo
A prišlo mi to strašne zaujímavé.
Peter
A neplatí, teraz si niekto povie, že ak sa to dá heknúť, určite chalani dajú tip, no hacknúť sa to dá dvomi spôsobmi, buď ti nejaký tvoj kamarát pošle meno a heslo do svojho Netflixu, ale vtedy, keď ty pozeráš, tak on nemôže a naopak, alebo si ťa pridá do toho plánu, kde môžeš mať vlastne 4, 5, 6 streamovacích akokeby platforiem naraz a to ľudia využívajú na to, že reálne teda to dajú kamarátom a sú piati, šiesti takto pripojení na jedno predplatné.
Gabo
Alebo žiješ v domácnosti s niekým, kto si ten Netflix platí a ty pozeráš jeho Netflix.
Peter
Áno.
Gabo
Čo je tiež akoby jedna z tých možností.
Peter
Teraz to začali zase riešiť, že začala akoby sa ukazovať ľuďom v nejakej krajine hláška, že ak nebývaš s človekom, ktorého Netflix spravil, pozerať v jednej domácnosti, tak ti to za chvíľku prestane fungovať, tak sa všetci vydesili, že ty brďo, tak vedia, že IP adresy sú rôzne a máš rôzne vlastne pripojenie do internetu a vedia, že si proste na inej fyzickej adrese, však to je úplne jednoduché zistiť, že ja bývam na jednom konci, ty na druhom a tí ľudia si to shareujú cez pol zemegule, nielen cez jedno mesto, čiže z tohto pohľadu, asi to budú riešiť, ale teda 40 % peňazí im týmto kanálom uniká. Ja si inač myslím, že im až toľko neuniká, skôr si myslím, že keby toto nebolo, tak nie je tak veľa tých (???) a hlavne nekupujú sa tie drahšie, hej ,lebo tie drahšie si primárne kupujú tí, ktorí sa potom delia s kamarátmi, ale logicky kebyže mám k dispozícii iba sám pre seba, tak buď si poviem, že ten efekt nepotrebujem alebo si kupim ten najlacnejší, čiže podľa mňa to neni úplne tak, že 40 % peňazí im uniká.
Gabo
Napriek tomu sú na tom veľmi dobre, akože tá kapitalizácia stále rastie každým rokom, a to teraz aj nehovorím, že telky klasické sú mŕtve alebo nie sú, my, čo viem, pracujem v marketingu. Vieme, že stále majú ten svoj reklamný priestor vypredaný a stále sa im veľmi dobre darí, ale pointa je v inom, že menia to možno to užívateľské správanie, že presne tí ľudia očakávajú to, že jednak nemajú reklamy, jednak si pozerajú, čo chcú ako chcú a ja som ti k tomu ešte chcel povedať, že nevieš, čo pozerať, že si si všimol, že Netflix má teraz nový button.
Peter
Áno.
Gabo
To je ako keby (???), že on nemá ani teda, že čokoľvek, inak a to vlastne súvisí aj s úspechom toho Netflixu, presne tak, že či nejak aj prečítal Netlix uspel je práve ten algortmus, že ti vie podľa tvojich preferencií samozrejme ponúknuť to, čo ty chceš.
Peter
Má 1300, 1300 kategórií a tebe ponúka jednu z tých 1300, to len aby si vedel.
Gabo
To je dobre. No ale pointa je presne v tom, že zrazu ako keby, že môžeš si dať, že vrátiť sa ako keby späť k starej telke, že povedať dobre, ja si nechcem vyberať, ja si tu kliknem a on mi niečo ponúkne a ja to budem pozerať náhodne.
Peter
To je normálne, že to je vážny problém, neviem, či psychologicky, ale minimálne spoločensky, akože kríza rozhodovania, že zrazu máš tak strašne veľa na výber, že si vo finále nepozrieš nič. Moja kámoška, mi minule hovorila, presne ako ty, že pustila Netflix, 20 minút sa v tom prehrabala a už bola z toho taká unavená, že išla spať. A to bolo všetko.
Gabo
Splnilo to účel. Ale dobre, tak povedzme si, že vieš, čo nás ten Netlix, podľa mňa akože z pohľadu nejakého marketingového správania alebo teda konzumerského správania naučil. Naučil nás to, že treba si platiť za obsah, fajn.
Peter
Áno.
Gabo
A nepozeráš ideálne telku, vyberáš si, čo chceš ako chceš, je tam nejaký recommendation model, personalizovaný na teba, a podľa mňa, čo je fakt zaujímavé je Bitch Watching, tzn, že zrazu ako keby že ľudia klasicky si pamätám z detstva, že pozeral si si seriál, v nedeľu večer a teraz celý týždeň si oblízať nechty, lebo on ten Cliffhanger syn, vieš čo, akože visí na tej skale, vieš a teraz akože v tom to skončí v najlepšom a celý týždeň čakáš či spadne alebo nespadne a hlavný hrdina a pod., toto Netflix zmenil a zrazu, čo akože podľa mňa bolo akože veľmi odvážne rozhodnutie, že hodil tam, že všetko naraz, pri house of cards si myslím, že to bolo prvýkrát.
Peter
Všetky diely.
Gabo
Všetky diely, natočil sériu, House for card mal myslím, že 10 dielov v jednej sérii, šup, a zrazu tam je. A teraz akože všetci tí producenti klasicky pozeráš, čo? To fakt akože nechceš si budovať, že jeden diel za týždeň? Nie, šup naraz. A zafungovalo to, ľudia si zvykli na ten binge watching a akože podľa mňa je to celkom zaujímavé, akože sme opäť na trendu toho pozerania.
Peter
To mi ináč pripomína, bol rozhovor so šéfom Netflixu na jednej konferencii, on dal takú otázku do publika, že riešili v Netflixe, že kto je ich najväčší konkurent, hej, no daj, že čo by si odpovedal, že kto je podľa teba najväčší konkurent Netflixu? Ale neuhádol bys to, tak ako by som to ja neuhádol.
Gabo
Neuhádol. Poviem dobre, len akože (???)
Peter
No presne.
Gabo
Poviem, že HBO.
Peter
No, najväčším konkurentom Netflixu je spánok, normálne toto zanalyzovali, a to je presne s tým binge watchingom, čo si spomenul, že ľudia nepozerajú Netflix počas dňa, ty rozhoduje, že či dnes pôjdeš spať o druhej a ráno vstávaš do roboty alebo pôjdeš spať o štvrtej alebo to utneš slušne o jedenástej a nepozrieš si ďalšie 2 diely.
Gabo
Inak to je tiež pravda.
Peter
No však ja viem, že ty vlastne sa o Netflixe rozhoduješ podľa toho, ako dlho chceš a potrebuješ spať, čo je podľa mňa, že úžasný Out of the Box, rozmýšľanie o svojom produkte, že našim konkurentom je spánok, čo s tým vieme urobiť.
Gabo
No a zároveň toho konkurenta dosť akože podľa mňa prehrávajú, chcel som povedať, že vyhrávajú.
Peter
Vyhrávajú, dosť mu dávajú no.
Gabo
Dosť mu dávajú, podľa mňa množstvo ľudí, akože išlo spať, do prdele, jo 2 hodiny v noci.
Peter
To boli, to boli také urban legence, že proste vyšiel nejaký nový, nová séria, neviem čoho, house of cars a akože polka Ameriky ráno neprišla do roboty na čas, vieš a tak.
Gabo
No, takže to sedí, a keď sme pri tom binge watchingu, tak akože mám tam zaujímavé číslo, aby som nebol za múdreho.
Peter
No daj.
Gabo
Že 37 % užívateľov robí binge watching v práci.
Peter
Ja tu mám ešte ešte zaujímavosť, že najčastejší vek divákov Neflix je tridsaťpäť až 44 rokov.
Gabo
To je tiež zaujímavé celkom, lebo vieš, tak očakával by si.
Peter
Jaj, že dvadsaťročný.
Gabo
Hej presne tak by si povedal, aj zase z pohľadu toho nejakých akože konzumierov a tvojich týchto, á, to sú 20-25 roční a tak ďalej, ale to sú ľudia, ktorí sú v produktívnom veku 35-44, to je najlepší vek.
Peter
No to sme my.
Gabo
To je najlepší vek.
Peter
Tak, lebo chápeš, už nás nemrzí akože 6 EUR mesačne, hej, že už chápeme hodnotu toho a zároveň ako pustiť si telku a dúfať, že niečo tam pôjde je pre nás asi príliš odvážne.
Gabo
No ale to podľa mňa, čo to ešte zaujímavo mení je to, že dobre, odmyslím si americký trh, ale bavili sme sa o nejakom európskom trhu, a teda o Slovensku konkrétne, že má to predsa len pre teba nejaké akoby jazykové podmienky, akože má ten Netflix, že keď topozerám so svojimi rodičmi, čo je tá kategória 60+, teraz čerstvo, tak pre nich Netlix nie je lebo pre nich Netflix je presne preto, lebo máš to všetko v angličtine alebo v španielčine, lebo to je úplne jedno.
Peter
Kórejštine.
Gabo
Ok, kórejštine.
Peter
(???), presne.
Gabo
Som sa k tomu nedostal.
Peter
Si daj.
Gabo
Ale chcel som povedať to, že okej, máš tam možno pri niektorých sériách už aj české titulky, ale stále akože pozerať nejaký seriál v angličtine s českými titulkami pre generáciu 60+ už nie je také akoby ideálne a tam si myslím, že preto ten Netflix, že toto ťažko prerazí, ale v tejto generácii nižšej ona celkom mení zaujímavo to, čo sa vždy hovorilo, že prečo slovenské telky nedávajú filmy v pôvodnom znení s titulkami, lepšie by sme sa naučili po anglicky a tak, na Slovensku nereálne, myslím, že ani legislatíva to neumožňuje, ale ten Netflix to mení, zrazu si vezmi, že keď gro populácie bude mať Netflix, tak aj tie jazykové akože schopnosti, vedomosti bude zvyknutý na pôvodne, to sa zmení, to je celkom zaujímavé.
Peter
To je možno to porovnanie s tým Voyom a s tými lokálnymi hráčmi celkom dobre, ako naši majú Netflix, lebo ho dostali od sestry a presne, že vždy, keď som u nich, tak prvá otázka je, čo si máme pozrieť, hej, že čo je dobré, lebo proste tak, jak inak si majú sa rozhodnúť z tých 5000 titulov.
Gabo
A pozerajú v angličtine.
Peter
No počkaj, to je tá prvá otázka a druhá je, že čo z toho už je po česky, a že ideálne predabované alebo teda s titulkami.
Gabo
A máš? A máš na Netflixe niečo dabované v češtine?
Peter
No jasné, veľa vecí.
Gabo
Fakt?
Peter
No veľa vecí, no veľa akože desiatky alebo stovky hej.
Gabo
To som ani nevedel.
Peter
Čiže základné je, že stlačíš vyhľadávanie, dáš tam audio in czech a potom si vyberáš z tých filmov, ktoré sú, dokonca niektoré sú v slovenčine, ale to sú len tie, čo boli vieš Čiara a také oficiálne čo boli po slovensky, ale do češtiny sú predabované aj niektoré tie svetové blogbastre a titulky má už myslím si, že veľká väčšina z tých anglických produkcií, tá staršia generácia, pre nich je tá jazyková bariéra akože zásadná, napriek tomu, že napr. rodičia vedia po anglicky, ale nechce sa im to. Rozumiem tomu, že to je nepohodlné ešte večer sa sústrediť aj na jazyk aj to odsledovať aj všetko, a to podľa mňa také tí lokálne služby, ako je Voyo, majú podľa mňa, že zásadný, akože zásadnú šancu uspieť a môžu si z toho ľudia robiť srandu, že však je tam akože jednoduchá Mária, teraz to preháňam, hej, že sú tam tie sitcomy a horné dolné a nejakých pár prebratých vecí, ale aj to Voyo napr. sa snaží už točiť vlastné šouky a vlastnú produkciu iba pre to Voyo a výhoda je, že rovno to robí v slovenčine a v češtine, čiže keď máš ten trh 15 miliónový, tak všetko, čo vydajú, no nevydajú asi za rok stovky titulov, vydajú ich desiatky, ale tie desiatky sú stále viac, ako tie, ktoré sa na Netflixe za ten rok preložia do slovenčiny alebo do češtiny.
Gabo
Toto je presne to, že keď som pred piatimi rokmi pomerne suverénne akože tak tvrdil akože ľuďom naokolo aj z marketingu, že a telky zomrú a čo Markíza a JOJ ka a neviem, čo a tak, a Netflix, že si budú pozerať, tak oni povedali, že ou, ou, bacha, bacha, jednak to a hovorí lokálny obsah, to znamená lokálny obsah akože typu, že tí ľudia budú chcieť, akože poviem tak, že horná dolná ťaží práve z toho, že je čisto lokálna, že je z tých vtipov a reagovania situácie, ale samozrejme všetky ostatné seriály slovenské a že toto ako keby ten Netflix nikdy nedodá. Asi nepríde na Slovensku točiť tu slovenskú hornú dolnú pre pätnásť miliónový trh, ale päťmiliónový trh, takže v tomto ohľade asi tie slovenské televízie stále budú mať svoje miesto, lebo majú lokálny obsah. Dobre, fajn Peťo, máš ešte niečo lebo povedz.
Peter
Áno, ja mám ešte jednu takú vec, a to je taká taká tá pasca, do ktorej my marketéri upadáme, že všetci sú na Netflixe, všetci si platia Spotify.
Gabo
Hej.
Peter
Všetci všetci jedia v reštauráciách, všetci všetci všetci hej, a teraz si pozrieš, že Netflix má teda cez dvesto miliónov platiacich subscriberov, keď teda sa k nim prirátajú aj tie pridružení, no niekedy je to tristo miliónov, nech som strašne akože štedrý, hej, tristo miliónov, koľko žije na zemi ľudí? 7 miliárd? A Slovensko je veľmi alikvotne k tomu, tie čísla konkrétne nie sú, ale sú to teda desiatky 1000 Slovákov. Podľa mňa.
Gabo
Len? Tak stovky.
Peter
Mne sa mne sa zdá, že okolo 50 tisíc som niekde počul, ale však to je jedno.
Gabo
OK, tak je dosť málo teda naozaj.
Peter
No a to si zober, že to nie sú všetci, to sú len tí, ktorí sú akoby, že z tej tvojej bublinky a s nimi sa bavíš o tom Office a o tých friends a o tom House of cards, ale akože choď 20 km za Bratislavu do prvej krčmy, oni nebudú vedieť, že Netflix vôbec ako služba existuje, akože dobre, nech má na Slovensku stotisíc subscriberov, je nás tu 5,5 milióna.