Staré dobré Stories…
Peťo
Ahojte vitajte pri ďalšej epizóde BUZZWORLDu. Dnes sa budeme venovať slovíčku stories. Asi ste to zachytili, keď pracujete v marketingu, že stories je nie úplne najnovší fenomén už je tu s nami niekoľko rokov aj o tom si povieme, ale je to podľa mňa brutálny fenomén, ale predtým než k tomu začnem, tak Gabo čo ty a storky robíš storky, dávaš storky, sleduješ storky.
Gabo
Každý, kto má pozná, že vie, že som prepadol storkám, takto že nedáva ich zase akože extrémne veľa 2-3 za deň max. Akože môj, to je limit.
Peťo
Ja mám iba 2-3 za deň?
Gabo
Počkaj, ale zase sú akože nemenované slovenské celebrity, že hocijakí slovenskí influencer ti dá bežne aj 10 storiek, chápem, že 5 z toho akože je platených, akože je spolupráca, ale dáva veľa. Ja tak akože iba 2-3 iba 2-3, ale je to strašne návykové, lebo akože, keď si zvykneš akože, že tu som tak si to odfotím, tak akože potom niekedy sa pristihnem, že dám somariny. No.
Peťo
Ty podľa mňa prepadneš takému pocitu, že niekoho zaujíma, že tam práve si.
Gabo
Áno, počuj to je zaujímavé, ale vlastne.
Peťo
Chápem, a keď sme už pri tom počte 2-3. Vieš, koľko je maximálny počet stoviek, čo vieš dať napr. na Instagrame za deň?
Gabo
Je tam nejaký maximálny limit?
Peťo
My sme to v agentúre raz testovali.
Gabo
Peťo
- Ti dovolí Instagram a rovno dám aj novinku. To je, že v týchto dňoch to vyšlo, takže je to úplná novinka, že Instagram testuje na niektorých trhoch takú novinku, že od každého tvorcu ukáže tomu yusrovi iba tri storky, keď sa preklikávaš hore tým feedom, čiže 1,2,3 ďalší 1,2,3 ďalší, čiže neukáže ich 50 ak si ich vyrobil.
Gabo
Takže za seba a potom čo?
Peťo
A potom môžeš prísť na profil toho tvorcu, kliknúť na jeho profilovku a tam ti ich potom ukáže všetky, ale už iba od neho, čiže v tom prehľade hej, čo máš hore hore nad tým feedom.
Gabo
A on ti povie, že sú viac ako 3, ty si klikneš 1,2,3 a teraz on by ti mal povedať, že for more stories go to the profile.
Peťo
To si nepamätám, či tam je takáto veta, ale že toto testujú, lebo presne, keď nejaký prepínak, tam dá akože 50 storiek za deň, tak teba vlastne nebaví sa doprava preklikať až na to 50, aby si prešiel na ďalšieho yusra.
Gabo
No a tak Peťo vidno, že nepoužívaš častoky storky, lebo ty vieš nemusíš preklikať. Ja už, keď vidím, že kliknem na niekoho, že tam má 10 storiek alebo 5, to vidíš akože podľa tých.
Peťo
Slipneš.
Gabo
Ty slipneš a vieš toto som sa už naučil slipovať.
Peťo
Chápem ale oni asi chcú, aby si tie 3 pozrel a išiel ďalej. No ale poďme trošku trošku do histórie, asi teda vieš, kto vymyslel storky.
Gabo
Jasné. Snap.
Peťo
Snapchat je to tak, aj si tipneš rok?
Gabo
14 – 15?
Peťo
Tesne v 2013 ich (???) a ja si pamätám, keď Snapchat prišiel, že to bol taký strašný maintfak pre mňa a nielen storky, ale storky sú teda taký hlavný nástroj Snapchatu a ten mainfakt bol v tom. Vieš, že oni vymysleli ako keby formát, ktorý za 24 hodín zmizne, čo pre mňa v tom čase bolo totálne nepochopiteľné a teraz stále s tým trochu bojujem hej, lebo my marketéri máme taký ten pocit, že všetko, čo vyrobíš je Gold a všetko musí akože ty si to napísal nafotil, natočil a to musí byť teraz akože zlatým písmom vytesané do mramoru. Vieš, že normálne máš pocit, že každé slovo perla a s každým videom máš vyhrať Grand Prix proste v Cannes a tu niekto vymyslí, že však čokoľvek tam dáš, tak za 24 hodín je potom. Hej, čo je úplne, že úplne to dokonale to definuje sociálne siete. Ja rozumiem, prečo to spravili, len som vtedy v tom v 2013 som si hovoril, že vážne, že my sa tu sereme s tým obsahom, aby o 24 hodín on navždy zmizol?
Gabo
Ja si pamätám to, že keď ten Snapchat začal byť taký, ako začalo sa ním hovoriť, tak akože mi dospelí vtedy, lebo to bolo pre tínedžerov, tak strašne riešili, že to tak zvláštne funguje, že to tam akože sa ti tam objaví a potom zmizne a ty sa musíš, lebo všetci boli naučené na tie klasické (???), že ide dole chronologicky pekne pekne pekne pekne a toto zrazu akože zmenilo tú konzumáciu obsahu a ten pán asi prvý polrok, všetci boli z toho akože kokos to čo je, ja to vôbec nechápem.
Peťo
No a to bola ochrana pred rodičmi, preto to tak vzniklo, že vlastne boli miznúce správy, hej dnes už to poznáme ako miznúce správy, čiže ty si tam niečo napísal s kamošmi alebo si dal storku a 24 hodín bola preč. Takže keď tvoj akože tvoja mama, babka, otec, niekto prišiel na snap na Snapchat a tam akože chcel pozrieť históriu, že čo si ty navyvádzal a v ako pube si bol, tak tam videli maximálne 24 hodín dozadu, ale na Facebooku videli aj pred rokom, aj pred dvoma, aj pred tromi, že čo všetko akože si ty zažil. Čiže toto bola, že primárne ochrana pred rodičmi a to si pamätám, že to boli veľké diskusie, že keď si dal akože niekomu, kto mal viac ako 15 rokov Snapchat do ruky vôbec netušil, ako sa tam naviguje, že sa aj snap do hora je niečo, Snap doprava je iné, doľava iné, ale neboli tam žiadne navigačné gombíky, len proste si sa musel od kamošov naučiť, čo s tým robiť. Čiže prišli tie storky, dokonca si mal pravdu, že stories ako také prišiel v 2014, 2013 prišiel formát, ktorý sa volal may story, čiže mal si úplnú pravdu a už v 2015, pozor už v 2015 100 miliónov používateľov aktívne na Snapchate požívalo storky, hej, čiže sa to extrémne akože uchytilo, že taká tá rýchla snap, že cvak cvak o 24 hodín je potom a 400 miliónov stoviek tam dali za deň už vtedy hej, že v tom v tom 2015, čiže naozaj sa z toho stala strašne rýchla vec. Strašne rýchlo rastúca vec. Samozrejme, čo urobil vtedajší Facebook, naša obľúbená téma Facebook prišiel, vyložil na stôl miliardu dolárov a Mark Zuckerberg povedal zakladateľovi Snapchatu, čau kúpim ťa, on povedal nie nie nie za miliardu ani náhodou a Mark povedal dobre, tak za 2 miliardy, hej a ten chlapík povedal. Nie.
Gabo
Ale vieš si predstaviť, že ty si ten chlapík a niekto ti povie, že veď to je miliarda, nie, tak 2 a ty, nie, čau.
Peťo
No presne, počkaj, tam smerujem, že dobre keby mi ponúkli miliardu, no asi to zvažujem, ale veľmi miliardy odmietnuť. No, čiže samozrejme Facebook nepochodil, no a keď Facebook alebo Google niekde nepochodí, no tak má už len druhú možnosť skopírovať to.
Gabo
To je tá pointa, že jasné akože peniaze hore-dole miliarda, však dobre máme, toľko peňazí, ale pointa, že ten strach toho, že tam je niekto, kto tých miliárd má 200,300, 500 a ten ti povie, že nepredáš v pohode. Nevadí čau nevadí, (???) a si v keli, a toho by som sa ja bál, vieš.
Stories sú už takmer všade
Peťo
Ale tak nie vždy im to vyšlo. Vieš, keď sa pozrieme do histórie internetu, tak napr. taký Google najúspešnejšia internetová firma na svete Ever, dodnes nemá sociálnu sieť, proste, že so svojimi všetkými miliardami sa jej nepodarilo vystavať sociálnu sieť, mali ich niekoľko a mail ich asi 10 a dodnes sa im nepodarilo vystavať sociálnu sieť, čiže neni to istota, ale áno, je pravda, že s tými peniazmi sa to dá, no a presne to sa stalo. Čiže v 2015 stoky 100 000 000 používateľov, tak sa Mark poškrabal po hlave a povedal, čo s tým urobíme storky na Instagrame bum 2016, storky prišli na Instagram. Keďže na Instagrame sa chytili, bolo to, že super, super úspešné, tak tým pádom vlastne začali rolovať tie stoky všade ďalej, takže v 2017 prišli storky na Facebook a keďže to urobil Facebook, tak Google skopíroval a v 2017 prišli reals na youtube ale reals na youtube sú dnešné storky.
Gabo
Na youtube máš nejaké storky?
Peťo
Áno, storky, normálne tam máš až stories a volajú sa reals, ale sú to iné reals ako máš dnes na tom Instagrame.
Gabo
A kde si pozeráš na youtube storky.
Peťo
No teraz už je to tak, že keď si klikneš na profilovku toho youtube kanálu vyskočia reals storky, už teraz to majú, tak predtým to bolo zaradené pomedzi videá.
Gabo
Robí sa to?
Peťo
Tak niekto to robí, no, potom prišli storky na WhatsApp v 2018, vážne, četovali a zrazu však píšte si storky chalani, čo by ste si nepísali za blbosť. a v 2020 prišli samozrejme na Pinterest, lebo však prečo by neboli storky na Pintereste, keď môžu a teraz pozor prichádza môj veľký favorit Lingden.
Gabo
Áno to som počul, že došli storky, nevidel som ani jednu ešte v živote, ale počul som.
Peťo
Prišli storky na Linkedin v 2020 tiež a teda v 2020, aby teda oni hovoria, že aby urobili ten work life balance, že ten Linkedin samotný o tom work a že v storkách môžeš ukázať ten svoj life balance, hej, no (???) storky na Linkedine už nie sú, už nie sú, skončili po roku aj niečo a naozaj pochopili, že Gabo ich nepozerá, ani ich Gabo nepridáva, tým pádom je to úplne zbytočné.
Gabo
Ja som ti hovoril o tom, že taký ty true akože hardcore LinkedIn ľudia odsudzujú, keď tam dávaš niečo zo súkromného života, takže to podľa mňa bolo to, že ja by som si tam hodil, že som bol behať večer a už mi tam niekto vypisovali, že to si daj na Instagram, čo tu píšeš na Linkedine, tu máš písať, že si bol na konferencii.
Peťo
Takže zrušil ich hneď, no a pozor. Myslím, že tiež 2020, aspoň tak nejak to tu mám prišli Twitter fleets, to si ani netušil, však mali sme že epizódu o Twitteri, to tu sme tomu nerozoberali, lebo ani ja som to netušil a to sú také nejaké akože, aj keď také tie krátke tweety, ale iba na 24 hodín, blbosť. No, čiže inak povedané storky ako brutálny fenomén toho, že naozaj ten svet je pominuteľný a ten svet na sociálnych sieťach pominuteľný. Ja napr. som klientom hovoril, vieš, že jaj ten ten Facebook status nám nevyšiel, ale nemáme moc laikov a čo s tým budeme robiť. Ja hovorím viete, čo nie, kedy sa hovorilo, že nie je nič staršie ako včerajšie noviny. Ty ako PR-ista a si vyštudovaný politológ toto poznáš. Ja som to, ja som.
Gabo
Ty máš ironel hlas si to povedal, ja som si 3 sekundy uvažoval a som normálne urazil, ty ako vyštudovaný politológ. Uznania, že asi určite študoval aj históriu masmédií.
Peťo
Normálne som ťa pochválil. No ale počkaj, no a ja som to potom obmenil na sociálnych sieťach ešte pred storkami, že nie je nič staršie ako 4 hodiny štvorhodinový status na Facebooku, počkaj štvorhodinový status, že po štyroch hodinách už ten algoritmus ho tak pochová, že nebojte sa už ho nikto nevidí a zajtra dáme niečo lepšie, no a vlastne storky to zobrali úplne útokom, lebo nie je nič staršie ako včerajšia storka na úrovni, že už ani v archívoch ju nenájdeš. Jasné, že dá sa to do highlightov a debiliny. Však to ešte rozoberieme, ale, že vlastne ona normálne, že regulérne zmizne už nikoho nezaujíma, kde Gabo včera sa akože nadchýňal nad nejakým topoľom, nad nejakou riečkou normálne to zmizne a už nikoho nikdy to nebude obťažovať.
Gabo
Z mojich osobných štatistík toto nemám z internetu, ale keďže si teraz svoje storky a kto ich pozerá celkom čekujem, tak nie takto, chcel som len doplniť. Máš to tak, že dáš storku, do dvoch hodín máš cca 80-90, akože tých ľudí, ktorí si teba pozerá, 80-90 % (???) a že potom akože postupne tam nejaký príbeh, ale toto má vieš, akú logiku v tom, vieš, prečo to tak je? Že celá logika je v tom, že poviem ti napr. Lingdinu. Na Lingdin človek príde no max raz za deň, možno raz za 2, za 3 dni ide pozrieť, čo je nové, pokiaľ ti nepípnu notifikácie, tým pádom aj trojdňový status na Ligdine je stále ešte nový, a ešte aktuálny, ale tým, že (???) na Instagrame tráviš toľko času, že za deň tam ideš ideš ja neviem 20× 30×. Tak ty stále potrebuješ nový a nový obsah tzn. že presne z tohto vychádzaš, že už vedia tam to je jasné, že im to po hodinke už to je staré, lebo vlastne to napozeráš, ale vieš, že ďalšiu hodinku tam bude niečo nové a to je pre teba nové, takže ako logika jasná, čím viac času si tam, tým ten obsah musí byť instantnejší. To je to, čo chcem povedať.
Peťo
Vieš čo, my to s klientami rozoberáme. Vieš, že predstav si, že ja som ja som otváral agentúru v 2014 a vtedy hlavným našim cieľom bolo napĺňať tie sociálne siete obsahom. Primárne teda Facebook a Instagram, hej, čiže dáva si na feed nejaký obsah. O tom teda v priebehu tých rokov, ako som čítal, prišli stories a teraz bolo, že tak dáme, že vymýšľam si, že 2 príspevky týždenne na feed a k tomu ešte päť storiek do týždňa, že prišla akože nový typ obsahu a presne sme hovorili, že na feede to musí byť pekné, reprezentatívne. Ľudia sa k tomu vedia historicky vrátiť, storka je spotrebný materiál, že tu a teraz, že tu sa to deje, teraz sa to deje, po 24 hodín, už to akože nemusí ľudí zaujímať a stále je to užitočné tam dávať. Teraz sme samozrejme sa posunuli o krok ďalej, ešte prišiel realsy hej na Instagram aj na Facebook a teda samotný celý veľký TikTok, čiže krátke videá a teraz ty normálne riešiš tie edičné plány marketingovo, že dobre, že čo dáme do príspevku, ako to spracujeme do storiek a ako z toho urobíme reals video, že normálne tá naša práca sa brutálne košatí a normálne rozhoduješ, čo kam patrí, čo kam nepatrí a kedy sa to hodí spracovať do príspevku a kedy je to proste, že cvak storka hotovo nazdar.
Gabo
No a však to je podľa mňa to, čo by akože mali ľudia, ktorí to robia aj firmy pochopiť, že tak, ak si sa akože chcel som povedať jebkal, ale babral so statusom, tzn. že vieš, že presne vyhrať, aby to logo bolo správne vpravo dole a dobrá fotka atď. že toto, že tie storky tie majú byť úplne iné, že tam tí ľudia sú zvyknutí, že je to také akože špinavé messi, že tam vôbec nemusí byť všetko grafické.
Peťo
My to máme teda autentické ale špinavé, rozumiem.
Gabo
Nemáš sa s tým babrať, lebo ak sa začne s tými stokami babrať a očakávaš keby kvalitu ako pri pouste, tak nedáš tie 3-4 denne, ktoré by si mal dávať, že zrazu skončíš pri tom, že presne, že budú dve týždenne storky, a to je tak akože na 2 veci. Tam ty potrebuješ ako produkovať naozaj, že, že veľa veľa veľa aj za cenu toho, že tá kvalita je nižšia ako prevedenia kvalita obsahu.
Peťo
Nižšia ale zase nemôže to byť úplná hanba, lebo stále je to akoby externá komunikácia tej značky.
Peťo
Ešte sú 2 siete, ktoré som nespomenul, 3 a majú storky tak daj ešte akú poznáš, a ja ti poviem či má storky.
Gabo
Ja neviem, ešte poznám TikTok.
Peťo
TikTok, TikTok zavádza storky.
Gabo
Dobre.
Peťo
Od videí a teraz zavádza storky pomaly.
Gabo
Ja už nepoznám viac sietí.
Peťo
Takže messenger má storky, volá sa to day.
Gabo
Áno, ale počkaj ale na messengeri vidíš storky z Facebooku.
Peťo
No už to teraz asi zmiešali ale v 2017 ich v marci dokonca ich priniesli akož storky na messengeri a pozor skype má storky.
Gabo
Skype už ani nepoužívam.
Peťo
Akože to bol taký trend aj keď to akože takto naskakovalo všetci zrazu začali robiť formát stories, tak 1 z tipov bol, že už sa nevieme dočkať keď Excel spustí stories. Ecxcelový dokument, počkaj, tam ti hore bežia stories akože všetkých ľudí, ktorí editujú ten dokument, čo dnes robili.
Gabo
No vieš, ako to vzniká, že tam sedí na tej porade ten Word a si hovoria no tak čo mi v tom skype čo prinesieme nejakú inováciu, počul som že tie stories strašne fičia.
Peťo
Instagramu to super beží, dajme ich sem. Ale sa na skype vlastne pripájaš akože veľmi cielene za účelom hovoru a nie úplne čas ale možno to brali tak, že ten ho hovor je extrémne nudný. Si zatiaľ pozeráš storky, vidíš.
Gabo
Na to nikto nerobil no.
Peťo
Ešte tam podľa mňa sú len nikto ich tam nedáva. Ďalšia pikoška je, že storky sú ešte stále myslím, že najmasívnejšie využívaný socia midia kanál hej, že presne ako si ty povedal že ich sleduje oveľa viac ľudí ako tie feedy samotné, lebo si ich ľudia pozerajú niekoľkokrát denne. Hej, že to je vlastne tá pointa. Ja tu mám teda čísla svieže z roku 2019, takže ani nie 3 roky a pozri už ich máme a vtedy tie čísla hovorili, že na WhatsAppe sa najviac pozerali storky, päťsto miliónov ľudí ich pozeralo.
Gabo
Toto som si akože našiel aj ja úprimne a prišlo mi, to akože WTF, čo to za blbosť, že na WhatsAppe sa pozerajú storky.
Peťo
Tým, že v tom čase bolo na WhatsAppe akože viac ešte ľudí ako v porovnaní napr. s Instagramom a Instagram tu mal vtedy v tom čase tristo miliónov, teraz už viem, že storky si pravidelne pozerá polovica Instagram lúzrov, čo je vlastne oveľa nejakých 600-700 miliónov, čo je vlastne oveľa viac, ako ľudia, ktorí si pozerajú feed, lebo ten feed áno, vie, že aktívni lúzri znamenajú, že je to človek, ktorý príde minimálne raz za mesiac, no raz za mesiac si nepozrieš všetky feedy, ktoré folowuješ pozrieš si ich pár, ale tie storky si vlastne preklikáš akoby od všetkých značiek alebo väčšiny, ktoré ti tam naskočia.
Gabo
Ale hlavne poviem, čo sa deje v praxi, že ten feed sa ti akože, že je nudný zrazu, lebo jednak nie je akože instatný. Nemáš tam toľko obsahu a tie značky už menej dávajú veci na feed. Takže keby nemáš ani veľmi na tom feede, čo pozerať, že zrazu akože prídeš na to, že čo tam mám pozerať, ideš od tých storiek a ľudia to využívajú viac.
Peťo
Aj na Tinderi sú že vraj storky, len nie som na Tinderi. Normálne, že (???) Tinder Story. Okej, čiže storky to zobrali celé útokom a ja tu máme aj nejaké štatistiky, že čo tam firmy najviac dávajú, hej, že prečo sa im to oplatí alebo prečo to vôbec robia, 73 % tam dáva niečo o športovaní.
Gabo
Športovaní?
Peťo
No ale aj ľudia nielen firmy, že čo tvorí storkový content. Hej.
Gabo
Okej to sedí.
Peťo
To sú všetci tí Gabovia, keď zase dobehne a fungoval mu tracker, tak sa zavesí.
Gabo
Včera mi normálne nezobralo 3 km.
Peťo
Ale tie kilojouly sa ti neodrátajú.
Gabo
Ani som to nedal na Instagram, nemohol som proste srdce mi nedovolilo.
Peťo
Puklo ti?
Gabo
Nie proste, poďme ďalej, nechcem to tu otvárať. Ešte som to včera akože.
Peťo
Vieš, že to ani svaly si nenabral ani si neschudol, ani kondička, nie akože nič, keď tracker nezoberie to, ako keby si netrénoval.
Gabo
Nie, nejatri mi ranu. Prosím ťa poď ďalej.
Peťo
A koľko si odbehol povedz to aspoň do podcastu, možno niečo z toho sa zapíše do tvojho tela.
Gabo
13,5 a ešte nejaký 2,5 mi nezoberralo, takže, bolo by to nejakých 16, že 16 by som už dal na Intagram a 13,5 mi prišlo, že.
Peťo
Že takto hej ťa to, to ma mrzí, no 70 % je oblečenie, hej, čiže outfity, debiliny, mejkapy, proste.
Gabo
Všetky také tie výťahovky klasické, že dnes nosím, dal som si, nová bunda.
Peťo
Face, proste s novou blúzkou a tak, potom 54 % sú nejaké tu je, že nákupy hej. Čiže.
Gabo
Ale vieš vždy tie percentá nesedia, že to musí byť 100 dohromady.
Peťo
Nemusí to byť 100, lebo nejaký človek dáva aj viac, Gabo počúvaj ma, už sme tu niekoľkokrát hádali o prieskumoch. Prijmime taký úzus, že nebudeš v kuse napádať nejaký prieskum.
Gabo
A tak povedz metodiku na úvod, aby som to pochopil.
Peťo
56 % dáva nejaké nákupy, hej, že niečo som si kúpil alebo niečo mám.
Gabo
To sú anboxínky všetky, že ich mám.
Peťo
Videá ale tuto, že mám nové niečo. 43 % percent je nejaká Technology vec, 39 je cestovanie, hej, čiže vieš.
Gabo
Jasné klasika.
Peťo
A 24 % iba dovolenky, to asi nevideli Gabov Instagram. To by bolo viac a 15 % jedlo, ináč to je celkom zaujímavé.
Gabo
Jedlo im prišlo, že viacej omnoho.
Peťo
No ale jedlo sa dáva primárne do feedu. Vieš.
Gabo
Nie je práveže vôbec.
Peťo
Nastajluješ tam tú vec.
Gabo
Nič také som v reštaurácii hentej, odfotil, som si praženicu do storky.
Peťo
Asi ako, kto no tak tu to.
Gabo
Je to nerobím teda.
Najdôležitejšie sú Stories na Instagrame
Peťo
To je priamo instagramový prieskum, že čo ľudia dávajú do storiek, no a potom tu máme také odporúčania, že čo vlastne dávať do stoviek hej, že presne ako si hovoril, že také, že špinavý alebo ja vo volám, že autentický obsah, čiže napr. že fotky alebo videá vášho tímu hej, že nejaké také, že veci, že toto je niekto, že predstavovačka, ktorou neobťažuješ ľudí rok, ale teda, že tu teraz Jožo má narodky a toto je náš Jožo, robí toto. Potom určite aktuálne veci typu zábery z eventov z osláv z akcií, že my ako firma sme niekde na konferencii alebo my organizujeme niečo tu teraz sa to deje, určite treba dávať, potom je, že behind-the-scenes, čiže presne na tom Facebooku/Instagrame ukazuješ tu akože polysh verziu tej firmy hej, že to ako to chceš, aby to ľudia videli a do storiek dávaš, že ako sa tá vec tvorí hej, čiže aj z Brin stormingov, z chystačky, z produkcie, že to ľudí zaujíma, určite to funguje. Potom tam dávame pre klientov často rôzne návody, hej, čiže vyslovene, že ako na to, ako urobiť toto.
Gabo
A to podľa mňa nie je úplne dobrý nápad, lebo vieš tie návody, sú také dobré, že keď to zostane vieš, že sa vieš k tomu spätne vrátiť.
Peťo
Na to slúžia highlights, k tomu hneď dôjdem. Potom sú (???) veľmi dobre, že, že dokonca je taká, volá sa to, že AMA, taká skrátka, že Ask mi anythink a to je normálne, že niekto väčšinou také celebrity robia, že dobre, že dnes som k dispozícii na storkách. Opýtaj sa, čo chceš tá celebrita alebo ten človek si vyberie, samozrejme otázku na ktorú chce odpovedať. Väčšinou odpovedá videostorkou, že odpovie akože na kameru, ale tá storka otázka je tam vysvietená a je to veľmi dobrý formát, čiže určite odporúčam, lebo trošku urobí taký náhľad, zase do života alebo dovnútra firmy a potom kľudne aj nejaké predajné akcie, eventy a iné predajné kampane. Čiže naozaj, že teraz máme v akcii teraz sa deje, teraz máme dopravu zdarma, že tu a teraz, že najlepšie kritérium storiek je tu a teraz no a máš pravdu, že tam nesediate na vody, máš pravdu. My teda pre väčšinu klientov aj my na PS-ku na Instagrame máme highlighty, čiže highlight je vlastne taká ochrana pred tým, aby tie storky nezmizli do nenávratna, tak si ich uložíš do highlightov a my ich vždy sa snažíme nejak kategorizovať napr. že naše akcie alebo že naši ľudia a všetky tie predstavovačky tých 24 hodinových ľudí, tam vlastne si zachováš, keby si ich niekto chcel preklikať všetkých a tam napr. Dávame tie návody, že lebo zase vieme, že tie storky si pozrie viac ľudí ako náš feed, takže chceme to dať aj do storky, ale nie je to úplne, že nechcem, aby to zmizlo, lebo sme si s tým dali robotu.
Gabo
To, čo si povedal, je pointa podľa mňa celých tých storiek, že prečo začína fungovať a to je to, že tým ako si často na tých sociálnych sieťach, ako tam tráviš omnoho viacej času, ako predtým, však sú o rôzne štatistiky aj po pandémii, tak sa to stalo ako keby takým virtuálnym Big braderom alebo takým 24 (???), Čiže storka ti vlastne, to je medzistupeň pod tým, že keď poviem to, že tá dystopická budúcnosť je to, že v nejakom čase budeme, že budeš si svoj život 24/7 vysielať. Tak tieto storky sú medzistupeň medzi to, lebo zrazu akože nie je 24/7 ale keď si dáš 10 storiek za deň, tak to ti už vychádza, že každú hodinu si dal niečo, že čo robíš, kde si, čo ješ, s kým si, čo si.
Peťo
Je to len tá pekná časť, ktorú chceš ukázať.
Gabo
Áno, však chápem ale, že už sa dostávaš medzistupeň toho, že ten človek vlastne vidí tvoj deň, že ráno sa zobudil, umyl si zuby, neosprchoval sa a išiel akože už to zrazu vidíš a on to podľa mňa s tým súvisí, že on to bude čoraz viac a viac smerovať k tomu, že budeme ukazovať ten svoj deň. Nie všetci samozrejme, ale nazvem to influenceri, ľudia, ktorí chcú byť verejne videní, tak ukazovať svoj deň akým je nepretržite.
Peťo
70 % sledovaných storys sú so zapnutým zvukom, čo je super-inside.
Gabo
To je super.
Peťo
Lebo presne vieš, že na Facebooku máš väčšinou vypnutý zvuk, lebo nechceš, aby to začalo šklrekať niekde na porade, keď ho svajpuješ, ale do storiek ideš s tým vedomím, že je tam video. Je tam nejaký zvuk, že ideš tam s takým vedomím, že mal by som to počúvať, čiže storky sú v tomto smere lepšie ako fotka na feede, ktorá je proste fotka.
Gabo
Hlavne som si všímal, zase akože len pozorovanie, že množstvo ľudí, keď už dneska na mobile, tak už to robí ako keby s arpodmi, teda alebo teda so slúchadlami atď. čo ti, ako keby umožňuje to, že si môžeš kľudne v buse alebo kdekoľvek si v robote a proste si môžeš bez problémov zapnúť zvuk, lebo však máš to verpodoch.
Peťo
Aj to je ešte taká bez (???), že my, keď teda vyrábame storky pre klienta, tak my ich primárne robíme pre Instagram, že je to natívne. Je to oveľa lepší instagramový formát ako facebookový, ale keď už sú vyrobené, vždy ich crospostavíme na facebook a to hovorím naozaj len ako takú akože drobnosť, ale je to, že 1 checkbox navyše.
Gabo
Len tam máš problém, že niektoré fičúrky Instagramové nefungujú na Facebooku tzn. že akože niekedy sa to tak akože blbo robí, lebo dáš tam, neviem, či nejaká anketa tam napr. funguje a interaktívne nefungujjú. Takže tam si dávať bacha.
Peťo
Facebookové pousty proste nepatria na Instagram. Instagramové sú dosť pekné, tie by mohli ísť na Facebook, ale storky sú storky na obidvoch tých platformách sú rovnako autentické špinavé a tak.
Gabo
A zase štatistika osobná. Ľudia na tom Facebooku nie sú na tie storky až takí zvyknutí tzn. napriek tomu, že na Facebooku mám omnoho viacej ľudí, ktorí sú moji priatelia alebo teda akoby folowery, ale kvôli tomu, že sú priatelia, tak mám tam výrazne menšie videnie tých stoviek a predpokladám, že to je asi u všetkých tak rovnako.
Peťo
Preto to hovorím, že okej máš tam nejaký vieš inkrementálny prírastok, že na Instagrame, by to videlo 50 ľudí a vďaka Facebooku je to dokopy šesťdesiatka. Čiže nie je dôvod to akože tam nedať.
Gabo
A vieš čo je ešte ďalšia, čo som si všimol, že ak si niekto pozrie na Facebooku tvoju storku, tak automaticky na Instagrame mu ju dá ako pozrenú tzn. že ty dôjdeš na Instagram. On si na Instagrame už nepozrie, lebo už to neni v tých akože vyčervenených, ktoré mu ako hore čakajú na pozretie.
Peťo
My sme zase urobili iný hack pre jedného klienta. Keď som si všimol, že vlastne tie Facebook storky, že ich bolo asi pred dvoma rokmi to bolo, že ich bolo hrozne málo, že nikto vlastne nedával, ale mali super exkluzívnu plochu, ty ich vlastne vidíš hore nad všetkými príspevkami. Tak my vždy, keď sme mali nejakú predajnú kampaň pre toho klienta, tak sme vyrobili facebookovú storku a vlastne sme boli v tom feede toho nášho zákazníka hore, úplne prvý, lebo väčšina tých stránok, ktoré on folowuje nedalo storku a Facebook ju ukázal, ja neviem 3 alebo 4 naraz hej, kým proste si musel swajpovať doprava, takže vlastne sme mali bilbord zadarmo, kým on sa prescroloval k tomu príspevku tej Facebook Page ani mu algoritmus nemusel ukázať, ale storku mu ukázal, lebo storky vtedy tlačil, tak sme vlastne mali vždy bilbord na začiatku toho feedu.
Gabo
To je super len to platí len kým nemáš akože konkurenciu.
Peťo
Neni zahltené. Hej.
Gabo
Konkurenciu hej.
Peťo
Presne tak podľa samotného Instagramu 50 % biznis účtov, čiže firemných vypublikovalo už instastorku, čiže naozaj tie biznisy.
Gabo
Aj tak mi to príde dosť málo, akože príde mi to, že máš, ako keby nerobí storky.
Peťo
Môže to byť viac, ale že naozaj tie biznisy sa tých storiek akože chytili, chytili veľmi masívne. Dobre, mám to ešte pár príkladov, že ako sa so storkami akože dá robiť. Jedna z toho je, že sa napr. zapájaš do Challengov, hej, že niekto teraz vymyslí nejakú Challenge, boli také, že neviem Mun Challenge alebo bola proste, že dnes sledujem, hej a zapojíš sa do heštegovej Challenge alebo tie stoky fungujú na heštagoch veľmi dobre a tým pádom vlastne ti to ten algoritmus odporúča, ti ukáže niekedy aj storky, ktoré by si nemusel folowať, lebo sú hej, že keď si pozeráš nejakú storku podľa heštegu, tak on ti pripojí ďalšie, ktoré ten hešteg sledujú. Čiže napr. my v agentúre často robíme, že odporúčame iné Instagram profily, že my napr. neviem, že pre kreatívny proces sledujeme tieto profily alebo že my z hudobníkov sledujeme týchto hudobníkov. Že je také, že pekné crospromov, väčšinou ich tam aj tegneš-mešneš a oni ti potom dajú 5 storku, že jej díky, že si nás spomenul.
Gabo
Čiže ťaháte, ak by …
Peťo
Toto sa oplatí, potom sú všelijaké tematické dni, hej, že urobíš storku na nejaký konkrétny deň, že dnes iba o rastlinkách u nás v office alebo dnes ukazujeme iba, ja neviem z výroby, hej storky, a teraz takto farbíme, takto brúsime, takto lakujeme a takto balíčkujeme, že taký tematický deň, že tiež akože parádna vec. No potom to, čo si spomenul, sú tie interaktívne prvky, tie sú extrémne dôležité v storkách, čiže ľudia majú tendenciu akoby interagovať s tými vašimi storkami. Čiže keď dáte anketu, keď dáte nejaký.
Gabo
Máš tam aj také tie posuvné. Teším sa, ako veľmi sa teší, že ako veľmi…
Peťo
Tým pádom ten človek na tej storke stravy o 1,2,3 sekundy viac a vlastne si lepšie zapamätá, ako keď ju len tak prekliká rýchlo doprava doprava doprava, čiže určite odporúčame dávať interaktívne prvky. Myslím si, že to aj prieskumy dokazujú, že to funguje super a potom sú také všelijaké kreatívne využitia, hej, že napr. sú také, že stop motion videá, že vlastne ty, ako swajpujes doprava, tak naopak chcem, aby si to swajpoval čím rýchlejšie, lebo tie storky sú stop motion video a postupne sa ti pred v tých storkách vlastne vyroluje video.
Gabo
Aha, to som ešte nevidel, môže byť zaujímavé.
Peťo
Že úplne, že vlastne.
Gabo
Tým ako to preklikávaš.
Peťo
Čím rýchlejšie klikáš, tak tým plynulejšie sa ti pred leteli mení nejaký obraz, takže to je ďalšia taký príklad, no a vlastne na záver ešte pár takých zo sveta parádnych príkladov. Zase musím spomenúť burgerking, čo je môj najobľúbenejší, akože sa soution midia značka sveta alebo vždy buď vytrolí McDonald’s alebo niečo urobí akože veľmi fresh, no oni urobili stories ordeling a urobili takú kampaň, že ľudia si v storkách vybrali, že aký chcú voper, hej voper ich najznámejší burger, že aký chcú a teraz tam dali, že vymýšľam hej, že chceš voperi hovädzie alebo bravčové, chceš tam listový šalát alebo rímsky, chceš tam paradajku alebo uhorku, chceš tam kečup alebo horčicu, hej normálne také dali rozdvojky a na konci, že v storkách normálne ideš iba toto alebo toto a ankety obyčajné, ale superining, no a vo výsledku sa stalo, že dobre, že teda chcete tam bravčové, chcete tam šalát toto.
Gabo
Že ideálny burge .
Peťo
Nie že ideálny, ale instaburger, instavoper a normálne ho dali do predaja, potom nejaký mesiac ho predávali, že toto si vyskladal Instagram ako svoju akože A-B možnosť a bolo tam chceš tam cheder alebo eidam hej, vymýšľam a tento instavoper predávali, hej a ľudia mali dôvod, že ja som hlasoval za väčšinu z tých ingredencií, idem ho ochutnať a jediné čo a bolo to totálne zadarmo, hej a ľudia, písali to médiá a bolo to samozrejme na začiatku toho sterisformátu a ľudia o tom písali, že jéj počúvaj, instavoper, ja som o ňom hlasoval, poďme si ho kúpiť.
Gabo
No a takto nejak veľmi podobnú súťaž urobili naši kolegovia tu to z podcastu futbalového Var a oni mali normálne akože..
Peťo
Libingovia.
Gabo
Áno, to je môj najobľúbenejší podcast.
Peťo
Počúvajte všetci Var.
Gabo
A samozrejme, ak teda máte radi futbal, ale čo som chcel povedať, oni robili normálne, že oni tam majú také, že, ja to poviem rýchlo, že majú čaja dielu akože tipujem, že manželka alebo priateľka futbalistu a keďže to mali za celý rok, tak si nazbierali 64 takýchto akože báb a urobili normálne pavúk akože play of, že normálne si hlasoval, že táto alebo táto.
Peťo
…sexistické, že?
Gabo
Tak ľudia si vyberali podľa toho podľa intelektu atď. samozrejme, no a takto došli do toho pavúka, že keby do záveru až to bolo napínavé, to má, že 5 dní to prebiehalo atď., takže to bolo normálne, že roztrelí, tam došli anketéri a tak ďalej, takže dá sa taký pavúčik spraviť, to som chcel tým povedať, že keď chceš, akože najľúbenejšie jedlo z vášho ja neviem reštaurácie, tak urobíte normálne, že roztrelí pavúky a dostanete sa do finále.
Peťo
Presne.