PERSONALBRAND – Peťo už iba ako maskot PS:Digital
Peťo
Vieš ako Elon vyhadzuje teraz ľudí z Twitteru?
Gabo
Dostali nejaký mail alebo tak.
Peťo
Dostali mail kde je memečko, kde je memečko, v ktorom sa hovorí, že čo tu ešte robíš, už si mal byť dávno doma a pod tým, že je mimochodom si fired, Elon.
Gabo
No a to je kreténizmus.
Peťo
Áno, áno.
Gabo
Akože môžeme sa na tom smiať ale to je kreténizmus.
Peťo
No a potom ti ľudia píšu a potom ti ľudia píšu na HR, že toto som dostal, to je len vtip, že že ja tu teda v skutočnosti ostávam a oni, že nie, toto je tá výpoveď.
Gabo
No jedna vec je to a druhá vec je to, že čo som už videl množstvo videí na Twitteri, kde tí zamestnanci potom robia, že totálne zle, zlé meno tej firme.
Peťo
Jasné.
Gabo
Vieš oni nejak akokeby dávajú videá o tom, že ako sa Twitter spreneveril svojmu poslaniu, ako ide do niekam a podobne. To znamená, že akokeby toto je najhoršie, že čo asi môžeš chcieť, aby vlastní zamestnanci tvoj brand ako keby že hovorili o ňom, že je na chuja.
Peťo
A ešte mám jeden príklad s Elonom a s LinkdInom, predstav si. Vieš, že, že keď firma naberá ľudí, tak si vieš dať do profilovky taký hashtag, že haring (???). Hej takú také modré koliesko.
Gabo
Áno to som videl.
Peťo
A Elonovi niekto vyrobil profilovku červené koliesko z hastagom fireing (???). Kámo personál brand jak vyšitý.
Gabo
Čau Peťo.
Peťo
Čau.
Gabo
Dnes sa budeme baviť o téme personálny brand, čo je podľa mňa, že super téma. Aj teraz taká, že veľmi aktuálna, aj sa akokeby veľa o tom rozpráva. A ja o tejto téme veľa rozmýšľam, odkedy sme tu mali Filipa a to je jeho slávna veta, ktorá podľa mňa už zľudovela, ktorá znela, že musíš tlačiť samého seba dovtedy, kým ti je z toho zle, či ako to bolo, kým negrciaš, tak je to málo.
Peťo
Keď niekoho cituješ, tak aspoň si zapamätaj citát.
Gabo
A tak som to parafrázoval.
Peťo
Kým tebe samému, nie je do zvracania z toho, koľko toho je, tak je toho málo.
Gabo
Tak, no a toto je podľa mňa základné pravidlo, alebo jedno z tých základných pravidiel, ktoré sa týka aj brand alebo teda personálneho brandu, ktorý je podľa mňa čoraz dôležitejší, akože ukazujú to aj rôzne čísla, ktoré si dneska prejdeme a budeme sa rozprávať o tom teda, že vôbec čo je to ten personálny brand a ako si ho vytvoriť a ako s nìm fungovať.
Peťo
Ja mám také dve posolstvá na úvod. To prvé je, že plníme jeden veľmi dávny sľub. Neviem, či si to pamätáš.
Gabo
Aha. Nie nepamätám.
Peťo
My sme dali sľub na túto epizódu dali v epizóde o Linkedine našej obľúbenej sociálnej sieti, ani ju nepočúvajte, ale na konci hovoríme, že vieš my tam hejtíme celý čas ten LinkedIn a že aký je to vlastne pomerne akože zlá marketingovo zlá sieť a na konci hovoríme, že ok, ale že na budovanie personálneho brandu je naopak veľmi dobrá, a že tomu sa povenujeme niekedy nabudúce. A teraz na youtube videach býva, že few moments later, hej a teraz akože už o 8 mesiacov ajhľa pozri aká epizódka.
Gabo
Ale mňa zaujalo, ty si pamätáš, čo bolo pred ôsmimi mesiacmi, ty počúvaš naše epizódy spätne hej, priznaj sa.
Peťo
Nebudem sa vyjadrovať k tomuto a druhá vec, ktorú chcem povedať, že úplne tak s tebou nesúhlasím ani s tým výrokom Filipa napriek tomu, že si ho pamätám a ten hlavný rozdiel a podľa mňa v tomto sa asi nezhodneme, čo je dobré samozrejme pre počúvanosť, že ja mám napríklad veľký problém s tým tlačiť svoj brand alebo teda keď niekto tlačí svoj brand ako meno ako človeka a vtedy naozaj, ak mi je z toho na zvracanie, tak to nepovažujem za úspech, ale nemám s tým žiaden problém, keď sa úplne rovnako tlačí nejaká značka. Že neviem sa úplne odosobniť od toho, že je niekoho príliš veľa. To mi vadí, ale keď je niečoho veľa, tak to ako marketér chápem a nemám s tým problém.
Gabo
Chápem, kam tým smeruješ, ale podľa mňa, že takto začnem, že personálny brand má každý. To je akokeby každý s každým keď akoby žijete v nejakej komunite ľudí a tak ďalej, tak to je to, čo sa o vás hovorí. Ja niekedy zvyknem hovoriť, že personálny brand je to, čo sa hovorí o vás, keď nie ste v miestnosti a to je v podstate akokeby dobre vyjadrenie toho. To znamená, že keby brand má každý, akože aj keď nechcete, tak akokeby každý sa o vás nejaký spôsobom rozpráva, máte nejakú akokeby nejakú emóciu vo vašom mene. No a teraz ako ten marketing a aj ten svet kam speje a podobne, tak si myslím, že akokeby ten personálny brand je čoraz dôležitejší z rôznych akokeby perspektív a jedna z nich je samozrejme podľa mňa, že klasicky v nejakom konzultačnom biznise alebo v biznise, v ktorom fungujeme aj my s Peťom, že veľmi často sa stáva, že vy si niekoho objed, že chcete toho človeka, aby ten robil na kampani, a to je personálny brand. No akože Peťo sa tvári sa ako kyslá toto, ale akože reálne, že koľko ľudí.
Peťo
Ale počkaj, ale nie počkaj máš absolútnu pravdu.
Gabo
Že koľko ľudí ide za PS:Digital preto, lebo však ja chcem, aby ten Peťo Šebo nám robil kampaň.
Peťo
Áno máš absolútnu pravdu. Ja dokonca som už došiel do momentu, keď som priznal, že mojou hlavnou úlohou v PS:Digital ani zďaleka nie je, že ja ani tu agentúru neriadim. Na to mám Blažku, to už sme počuli v inej epizóde. Dokonca mám kreatívnu riaditeľku Katku, ktorá vymýšľa tie akože nielen ona, ale ona vedie tie kreatívne procesy a teda, čiže ani to nerobím. Trošku som ešte nejaký stratég a samozrejme som pri každej z tých kampani nejak tak prítomný, ale nie som ja v podstate hlavou všetkého, čo u nás vznika, ale priznal som, že ja som maskot PS:Digital. A to presne je vlastne dôsledok toho, že a teraz presne tu musím veľmi vážiť slová, lebo ja si aktívne svoj personálny alebo osobnú značku si nebudujem, aby som to aspoň raz preložil do slovenčiny. Aktívne si ju nebudujem, že by som túžil potom ju mať, ale ako dôsledok mojich verejných vystúpení, mojich kampaní, mojich prednášok a môjho celkového pôsobenia je, že sa mi ten personálny brand buduje. Čiže s tým súhlasím, a teda áno máš pravdu, že veľa veľa klientov príde k nám, lebo Peťo Šebo a áno, budem rád a že jedného dňa budú chodiť iba preto, lebo PS:Digital ako celok je super, ale chápem, že ľudia sa radšej stotožnia s konkrétnym človekom ako s nejakou firmou.
Ako si vybudovať personálny brand?
Gabo
No ale tu by som ti akože nie oponoval, ale skôr, že ten personálny brand, alebo tá osobná značka sa podľa mňa veľmi často dnes zužuje, že mám Linkedln-ový profil, tam mám 10 000 followerov a tam dávam každé 2 dni nejaký príspevok, tak si budujem personálny brand.
Peťo
Tak to je nemám, to ja nemám, ani tam skoro nič nedávam.
Gabo
Dobre, ale to si nemyslím, že to je tak akokeby jediná vec, že už len to, že ty akoby Peťo Šebo chodíš na konferencie.
Peťo
Áno.
Gabo
Organizuješ konferencie. Chodíš na.
Peťo
Čo ma nikto kedysi nepozýval, tak som si ich začal organizovať sám.
Gabo
Tak si si ich začal organizovať sám. Neviem chodíš na rôzne typy ja neviem eventou, samoorganizuješ eventy.
Peťo
Jasné a na vysoké školy.
Gabo
Na vysoké školy.
Peťo
Áno, áno.
Gabo
A teraz ja neviem čokoľvek iné.
Peťo
Do Telerána.
Gabo
Do Telerána chodíš.
Peťo
To sme skoro zabudli.
Gabo
To sme skoro zabudli presne tak.
Peťo
Áno.
Gabo
A to je podľa mňa to, že ty si aktívne buduješ ten personálny brand, len nie cez typu, že by si písal na Linkedin každé dva dni nejaký status. Ale ideš do toho Telerána a tam si buduješ ten brand.
Peťo
No a toto je presne tá rozdvojka a som rád, že že sa o tom bavíme, lebo sú ľudia napríklad Gabo, ktorý a nie však teraz teraz to myslím v dobrom, že ktorý naozaj ako kebyže potrebujú pracovať na tom, chcem to povedať slušne, ale nechcem sa ťa dotknúť, hej že, že bol by si rád, keby sa o tebe viac hovorilo a bol si trošku slávnejší a trošku hej však preto si aj v tomto podcaste a všetko, no.
Gabo
Jasné.
Peťo
Čo je v poriadku. Ja som nikdy nemal ambíciu byť nejak extra slávny a čiže ani aktívne presne, že nepíšem aktívne. Vieš, že ja napríklad, ja keď som ja neviem, bol som v Televíznych novinách na Markíze je neviem pred tromi dňami, hej, ale ja si o tom nedám status na Linkedin, že zas tu bola Markíza, aby o mne natočila so mnou, nie o mne, so mnou natočila reportáž, čo si myslím o vyčíňaní Elona Muska v Twitteri, hej, to sa neudeje, pretože si poviem, no veď, kto má videl v Markíze, tak tomuto ten môj personálny brand akože posilní, ale ja sám sa tým nechcem chváliť, že mne je trápne sa tým sám chváliť.
Gabo
No ale to zase podľa mňa.
Peťo
To je ten rozdiel.
Gabo
Pozeráš sa na to strašne zle, akokeby.
Peťo
No tak výborne.
Gabo
Lebo, lebo ti hovorím.
Peťo
Ja sa pozerám zle.
Gabo
Budovanie personálneho brandu, nie je chválenie sa.
Peťo
No veď a tam smerujem.
Gabo
Budovanie personálneho brandu je, že nejakým systematickým spôsobom si buduješ svoj, ako buduješ brand značkám, že chceš nejaký pozicioning máš a tá značka má hovoriť toto a má vyzerať pritom takto a toto je cieľová skupina. To isté sa týka personálneho brandu, len je to všité na nejakú konkrétnu osobu. To nie je chválenie sa. Ja akokeby aj nehovorím, keď sa bavíme teraz poviem reálne, že pre viacej našich klientov to zastrešujeme ako službu, väčšinou CEOs alebo nejaký top manažérov a to nie je o tom, aby ten manažér dával každé 2 dni o tom, že a teraz som bol v Markíze a teraz sme mali najlepšie hospodárske výsledky. Je to úplne o niečom inom.
Peťo
No, ale tam smerujem, že ale sú aj ľudia, ktorí si myslia, že to je ono, že keď sa nejaký prd okolo nich akože udeje, tak to teraz dám, že na Linkedin, na Facebook, urobím o tom storku. Natočím si vlastne youtube video, kde hovorím o tom, kde som hovoril, chápeš a to mi príde strašne silené a príde mi to hrozne smiešne a tu s tým výrokom toho Filipa proste nesúhlasím, že keď už máš pocit, že, že ti je z teba na dogrcanie, lebo on to aj nemyslel teda na ľudí, on to myslel na značky, tak mne by bolo na grcanie a bolo by mi z toho zle, netešil by som sa, že je to fajn.
Gabo
Ale to čo ty hovoríš, že ti to príde smiešne, to je podľa mňa tá systematickosť, a to je to čo s Filipom súhlasím, že ono to je o tej systematickosti lebo.
Peťo
Inač to je super, že počúvaj konečne sa hádame s hosťom, ktorý tu nesedí, lebo to ešte sme nemali tento koncept.
Gabo
Ale by nás hejtoval kade-tade potom, takže.
Peťo
Jasné, to je pravda.
Gabo
Ja sa chcem akože mu to normálne vracať.
Peťo
Oplatiť.
Gabo
Oplácam mu to pozitívnym pozitívnym týmto, že, že podľa mňa je to systematickosť, lebo však to je o tom, že máš nejaký obsah, tak dobre, tak ty si bol na Markíze, tak tí, ktorí pozerajú Markízu to videli, ale dobre však a ten kto nepozerá Markízu ten tvoj názor na Linkedine nech ho nájde, nech ho nájde na Facebooku, nech ho nájde tam.
Peťo
A to je to, kde narážam, že a mne je teraz trápne vystrihnúť tých 8 sekúnd, čo som tam bol nastrihnutý, v tej jeden a polminútovej reportáži. A ja to, že, že to ja mám tlačiť, že toto mne vadí a no však dobre však sú ľudia, ktorým to nevadí, sú ľudia, ktorým to vadí. A mne vadí, keď niekto týmto spôsobom si buduje brand, že vlastne všade všetkým rozpráva, že čo sa okolo neho deje. Hej, že ja neviem, že bol som prednášať ja neviem v Chorvátsku na jednej medzinárodnej konferencii. Počkaj, teraz to tu hovorím, aby som vymenoval veci, o ktorých normálne nehovorím. No ale ja som si to nedal, že fotka zo Splitu, že o chvíľu to začína. Už som po konferencii, držte mi palce. Mne stačí, že som tam bol. Tí, čo to videli, tam to videli a výborne a hotovo čau.
Gabo
Ale zase to podľa mňa zužuješ na to, že pointa. Bol si na konferencii v Chorvátsku. Mal si tam nejakú prezentáciu na nejaký message tým ľuďom, ktorým si povedal tieto.
Peťo
Áno.
Gabo
A teraz sú dve veci, ako to vieš spracovať. Prvá je, že si urobíš 10 storiek ako si na najväčšej konferencii v Chorvátsku, ako tam všetci počúvajú.
Peťo
Nebola najväčšia iba bola.
Gabo
A z teba padli všetci na riť. Súhlasím, to je ako keby že smiešne a trochu aj trápne.
Peťo
Áno.
Gabo
Ale, ty keď tam máš message o tom ja neviem, že novým trendom marketingu je TikTok, vymýšľam si a teraz toto spracovať ten message a teraz to dať akokeby aj na svoj Linkedln, aj na svoj TikTok, že ľudia by the way, že nezabudnite, že novým trendom marketingu je TikTok. Nevieš o tom, že si o tom rozprával pre 300 ľudí v Chorvátsku a dávaš ten message ďalej. To je to, o čom rozprávam.
Peťo
No však ale v tomto sa my zhodneme, ja len vravím, že podľa mňa oveľa zdravšie budovanie personálnej značky osobnej značky je také, keď iní ľudia hovoria, že Peťo na tej konferencii bol výborný, ako keď to hovorím ja.
Gabo
Áno, ale musíš tomu dopomôcť, ľudia musia najprv vedieť, že si tam bol. To znamená, že to je tá pointa.
Peťo
Veď ale tí čo tam boli, to vedia, že som tam bol.
Gabo
No dobre posuňme sa ďalej.
Peťo
Poďme ďalej.
Základné pravidlá budovania personálneho brandu
Gabo
Pre tých, ktorí rozmýšľajú nad tým, že by si nejakú svoju značku akokeby v čase budovali, tak akokeby dôležitých niekoľko základných pravidiel a nebudeme teraz nejaké akože marketingovo vedecký, ale pojmeme to akože veľmi jednoducho. Prvá vec, že uvedomte si, že klasicky, že kto je vaša cieľová skupina, že neviem poviem príklad. Akoby, keď ste ste právnik a chcete, aby vás viac ľudí oslovovalo, máte malinkú právnu kanceláriu, tak si povedzte, že okej, tak je super, akokeby o sebe hovoriť, ale tak, akoby kto sú vaši potenciálni klienti. Ak sú to ľudia z Bratislavy alebo neviem firmy z Bratislavy, tak sa zamerajte na nich a nemusíte si akokedy robiť promo niekde inde ako mimo z Bratislavy. To je jednoduché pravidlo a teda aj to, že čo tí tá cieľovka chce, čo chce počuť, aký obsah atď atď. Druhé pravidlo. Uvedomte si, čo chcete rozprávať, to je to že nejaký, čo je ten váš kľúčový message. Chcem rozprávať, som právnik, venujem sa GDPR, lebo akurát to teraz riešime, takže niečo som si o tom čítal. To znamená, že samozrejme dávam nejaký nejaký obsah cez príklad GDPR. Druhá vec. Systematickosť. To, čo Peťo nazýva, že je trápne, treba robiť, treba to robiť systematicky dlhodobo lebo ako hovoril Filip, keď sa na neho odvolám, tak keď to budete robiť raz za mesiac, je to úplne zbytočné, nikto o tom nebude vedieť, treba to robiť omnoho častejšie a frekventovanejšie, lebo ľudí až tak nezaujímate, aby sa k tomu dostali. Musí to mať nejakú frekvenciu. A tretia vec a toto by Peťo dúfam, že teraz sa akože, že pokývaš hlavou a povieš, že teraz konečne som akože povedal. Robte obsah s pridanou hodnotou. To je podľa mňa úplne základné pravidlo, že, že nestačí, že veľa postovať a veľa pridávať fotiek a veľa storiek a robiť to všade atď. ale ten obsah by mal ľuďom dať nejakú pridanú hodnotu. Áno a keď sa odfotíte, že ste na konferencii v Chorvátsku, ako je tam super, to nie je pridaná hodnota pre toho vášho užívateľa, ktorému sa to zobrazí.
Peťo
Diváka.
Gabo
Ale ak mu tam dáte pridanú hodnotu, že práve som hovoril o tom, že podľa najnovšieho prieskumu na Slovensku je cez milión ľudí na TikToku, to je pridaná hodnota pre toho človeka, ktorého ten obsah samozrejme zaujíma marketingový a toto je základné pravidlo.
Peťo
Dobre, ale to potom nie je budovanie toho brandu.
Gabo
A čo to je?
Peťo
Dobre. Napíše o tebe významný časopis, ktorý uznávaš ty. Čo ty čítaš zahraničné?
Gabo
The Economist.
Peťo
Economist, hej napíše o tebe. A teraz môj pohľad na tú vec je, že wow som v Economiste, takže čitatelia Economistu sa dozvedia, že som super a tvoj pohľad, nehovorím, že ty by si to urobil, ale ten tvoj pohľad na to je, že všade napíšem, že o mne napísal Economist a pridám tam, čo som tam povedal. A toto mne, ja nehovorím, že je to zlý prístup. Ja len hovorím, že mne osobne je to trápne.
Gabo
No, ale pointa je teda, že dobre, však ok, keby napísal o mne Economist, tak to si dám na storku.
Peťo
To asi aj ja.
Gabo
Dobre, ale ale pointa je, že už vieš teraz ja hovorím príklad, že teraz neviem, či to bolo včera alebo predvčerom, bol taký deň, že volá sa to, že Equal Pay Day, neviem možno si to zachytil, že akokeby sa rieši to, že teda ženy zarábajú menej a od nejakého dňa v podstate ako keby že už nedostávajú zaplatené za prácu, lebo dostávajú menej. Akože bol to taký míľnik. A teraz Linkedin, hlavne Linkedin bol toho plný, ako keby že každý akokeby k tomu dával, že akože fúha, aké je to nespravodlivé a viacej sa venujme tomu, že koľko zarábajú ženy a tak, čo je super správna ako keby že za mňa úplne že skvelá téma. Ale čo tým chcem povedať je, že ak tej téme chcete byť ako keby že, že doma alebo chcete ukázať, že máte Equal, nestačí dať, že no a včera bol Equal Pay Day a teraz tam dať nejaký link na článok, ktorý o tom píše, ale že treba doniesť tu pridanú hodnotu, že ten človek, ktorý vás chce sledovať.
Peťo
Myslíš názor.
Gabo
No nemusí to byť len názor, to môže byť čokoľvek, ja neviem, že ok a teraz ja neviem podľa najnovšej štúdie je to tak, je to tak, máme dáta zo Slovenska hovoria alebo nejaký nejakú príhodu čokoľvek, čo tu tému posunie o krok ďalej a to je pridaná hodnota obsahu.
Najlepší personálny brand na svete
Peťo
No a kto je dnes podľa teba najlepší personálny brand na svete? Myslím, nemyslím celebrity, myslím biznis.
Gabo
Z pohľadu awerness.
Peťo
Áno.
Gabo
Že o kom sa o ňom hovorí.
Peťo
Áno.
Gabo
Teraz nehovorím, že je v pozitívnom slova zmysle a tak ďalej.
Peťo
Áno, ibaže brand.
Gabo
Elon Musk?
Peťo
Určite.
Gabo
Elon Musk určite.
Peťo
Určite.
Gabo
A Kanye West teraz, ale to dosť v negatívnom slova zmysle.
Peťo
Za mňa je Elon Musk akože totálna topka. Napriek tomu, že je totálny psychopat, to sa asi zhodneme.
Gabo
Je.
Peťo
Je samozrejme veľký vizionár, tiež sa zhodneme, je veľmi akoby bohatý človek.
Gabo
Najbohatší na svete.
Peťo
Dokonca. Gabo má toto zmáknuté, to zase pozor, ale ten jeho personálny brand, hej ta jeho osobná osobná značka nie je, že ešte ešte pred takými dvoma tromi rokmi by som si povedal wow, že chcel by som preňho robiť. Dnes by som už nechcel preňho robiť.
Gabo
Súhlasim a to je príklad ako to nerobiť, vieš.
Peťo
No a to si asi povedzme, že nestačí ti mať ten awerness, už som to tu v nejakom podcaste hovoril ale zopakujem, že pozícia tej značky v tomto prípade vášho osobnej značky je, že awerness, čiže povedomie o vás a asociácie a tieto 2 dokopy tvoria pozíciu značky aj tej osobnej a Elon Musk sa podľa mňa preklopil do situácie, že síce o ňom všetci hovoria, ale väčšina už o ňom hovorí zle.
Gabo
Krásne si to povedal, ja to tu mám dokonca napísané.
Peťo
No tak prečítaj čo máš.
Gabo
Inými slovami, že personálny branding má dva ciele. Prvý, potenciálny zákazník vie, že existujete.
Peťo
To sa volá awerness.
Gabo
Presne tak, ale však ja to dávam teraz do ľudskej reči. Druhý, potenciálny zákazník ma považuje za top odborníka v danej oblasti.
Peťo
To sa volá asociácia.
Gabo
Presne tak. Krásne sme to tu povedali, ale to je presne to, že ako keby že nestačí to prvé, že ak budeš robiť ten, že budeš proste ľuďom liezť na nervy, a budeš všade vyskakovať, tak áno, ten prvý cieľ si splnil a druhý je, že s tebou asociujú, že si kretén. To nestačí, majú sa s tebou asociovať, že ak chceš teda robiť, to ako keby spolu biznis, sme sa bavili o tom príklade právnika, ktorý chce, aby o ňom viacej počuli a viac sa mu ozývali ľudia.
Peťo
Tak sa nazýva PR-ista, nie.
Gabo
Áno PR-ista, tak proste musíš o tej svojej téme viac rozprávať.
Peťo
Musia ti uveriť, že si dobrý PR-ista, čiže musia vedieť, že si, lenže to vedia o mnohých, ale o tebe si musia myslieť, že si najlepší.
Gabo
Tak a to je práve to, že sa teraz dostaneme k tomu obsahu a teraz trochu zabŕdame do content marketingu. To je pre mňa ten obsah, že produkuješ alebo hovoríš ľuďom niečo, čo v tej danej téme ich posúva a trochu edukuje ako napríklad tento podcast.
Peťo
Čo si o tom myslí Filip?
Gabo
A Filip tu není.
Peťo
Chcel som tento fór dať lebo väčšinou, väčšinou tu máme hosťa, ktorého pustíme k slovu, tak po pätnástich minútach. No nič, mohol pozri, keby nás Filip tak nezhejtil po podcaste.
Gabo
Ako možno že ho zavoláme.
Peťo
Mohol tu sedieť, mohol tu sedieť, bohužiaľ bohužiaľ.
Gabo
Mal smolu. Načal si teda ako keby že konkrétne nejaké mená. Nedávno bol prieskum na Slovenskom Linkedlne, ktorý sa venoval akokeby slovenským CEO-s, s tým, ktorí sú tí akokeby naj hodno dokonca povedali najhodnotnejší alebo najväčší výtlak keď to poviem, najväčší vplyv na slovenskom Linkedine.
Peťo
Tam je dokonca vypočítaný, že koľko peň akú peňažnú hodnotu má ich výtlak.
Gabo
No o tom by sa dalo akokeby polemizovať.
Peťo
Poďme o tom polemizovať, lebo ten prieskum má podľa mňa 2 problémy, že sa týka Linkedlnu, čo už od princípu proste nemôže byť správne.
Gabo
Ty si strašný hejter.
Peťo
Po druhé, že tieto vymýšľa nejaké akože virtuálne sumy. Mišo Meško má akú hodnotu? 42 000 Eur?
Gabo
Počkaj mám to tu. Nie, nie 60.
Peťo
60 000?
Gabo
A teraz nie som si istý, že či to akokeby je hodnota jeho statusu alebo akože celkovo statusov, ktoré dal za nejaké obdobie.
Peťo
Podľa mňa to je hodnota jeho ľadviny oproti hodnote ľadviny druhého v poradí a to je kto.
Gabo
Maroš Chovan.
Peťo
Maroš Chovan.
Gabo
Ten má 26 tisíc.
Peťo
Ten má očividne slabší ľadvinu. Akože prepáč, ale poď hovor o tom prieskume, lebo ja s ním mám len 2 problémy, inak je v pohode.
Gabo
Počkaj, však ale takto, že ja som si nafotil dáta, a takto, že tu hodnotu, čo úprimne, netuším ako ju rátali a mám tendenciu s tebou súhlasiť, že to je taká trocha akože bulharská konštanta. Nejak to je ako v PR, veď však raz budeme mať tému PRs.
Peťo
Koľko mi ju sľubuješ?
Gabo
A tak ďalej.
Peťo
Koľko mi ju, rok mi ju sľubuješ.
Gabo
Raz bude, a už sa to blíži.
Peťo
Dobre.
Gabo
A tam je taká známa metrika, ktorá sa volá.
Peťo
AVE, to je výborná.
Gabo
AVE počujem, že ja som klientovi prinesol 30 000 AVE, tak mu poviem, že.
Peťo
Vysvetlíme si to, lebo to je výborná konštanta.
Gabo
A dostaneme sa k tomu, prosím ťa.
Peťo
No tak poď.
Gabo
V téme PR.
Peťo
No tak poď.
Gabo
Až k téme PR.
Peťo
Pamätajte si AVE, ja to potom Gaba sa to opýtam.
Gabo
Hej ano ale vrátime sa k tomuto. Takže keď sa vrátim, že kto má najviac followerov, to je asi, ktorú by si že uznal túto metriku.
Peťo
Áno ale neviem, koľko by stál jeden.
Gabo
Kto má najviac followerov zo slovenských CEO-s na Linkedine?
Peťo
To je nejaká ukážka.
Gabo
Áno, tak prvá je teda Ivana Molnárová.
Peťo
Áno z Profesie.
Gabo
Tá má cez 10 000, šéfka Profesie. Druhý je teda Michal Meško, šéf Martinusu a majiteľ 9200. Potom je Peter Augustinič, Peter Križan, Zaťko bla bla bla bla atď. atď. To je že akokeby nejaké poradie tých ľudí aký majú vplyv. No a potom je to vyčíslenie, teda, že akú hodnotu mediálny priestor, ktorí oni svojimi statusmi prezentujú, to poviem takto. A tam je teda Michal prvý, ten má 60 000. Potom je Maroš Chovan 26 000, Peter Krútil, čo je šéf Sporky, dobre som povedal?
Peťo
Sporky hej hej.
Gabo
Tak 20 000. Juraj Jurčík 15 000, atď atď, atď, až sa dostaneme k tým, ktorých má iba pár tisícok.
Peťo
A ty máš koľko?
Gabo
To sú iba CEO-s a teraz ja som teda CEO.
Peťo
Ty si CEO presne?
Gabo
Tak som akože pozeral, že kde som.
Peťo
Presne.
Gabo
A tak ďalej a bol tam že CEO, ktorí majú viac ako 20 zamestnancov, takže ma tam nedali. Ty by si tam bol.
Peťo
Nebol, ja tiež nie som CEO.
Gabo
Ty nie si CEO dokonca.
Peťo
Vôbec.
Gabo
No tak potom. Čo sa s tebou zahadzujem.
Peťo
Čo by som s tým robil.
Gabo
Ale pointa je, že nemám 20 zamestnancov, takže nie som v rebríčku.
Peťo
Dobre a čo tým chceš povedať, že tí, ktorí majú veľa followerov na prepytujem LinkedIne alebo tých, ktorých oblička je najdrahšia, tak tí majú najlepší personálny brand?
Gabo
No nie, to je iba nejaká nejaké vyhodnotenie toho, že.
Peťo
Nie, veď ja sa pýtam okrem toho Linkedinu naozaj.
Gabo
Poviem to inak, že.
Peťo
O čom to podľa teba svedčí.
Gabo
Hovorí o tom, že tí ľudia, ako keby že asi pravidelne a systematicky na tom svojom personálnom brande pracujú a ja by som to tak ako keby že vôbec nezľahčoval. Akože teraz to reálne myslím, že napríklad v pozícii CEO a je to podľa mňa dnes už aj zákazníci očakávajú, že ten CEO je nejakým spôsobom akokeby líder tej firmy.
Peťo
Aj tvárou, tou tvárou.
Gabo
Tvárou, a že ho vidno, že akokeby toto mi dáva veľký zmysel. A ja napríklad, poviem to úprimne, že je sup je skvelé, kde je CEO skvelý manažér, keď generuje ten profit a podobne ale myslím si, že minimálne v tých firmách, ktoré sú ako keby že nazvem to, že majú nejaký vplyv na tú spoločnosť. Bavili sme sa o tom o tom politickom aktivizme firiem a podobne, že si myslím ten CEO mal by byť počuť. Mal by byť viditeľný, mal by byť tvárou firmy a súčasťou toho je ten jeho personálny branding.
Peťo
Ok súhlasím, že keď má firma silného a viditeľného a teraz silného z pohľadu, že pozitívne vnímaného a viditeľného CEO, tak to pomáha firme samotnej, s tým absolútne súhlasím.
Gabo
Tak dokonca, keď si pomôžeme akokeby číslami z prieskumu a tie sme už vlastne minule riešili a to je prieskum Harward business review, akože na síce vzorke Američanov, alebo tak to najeko to zosobníme, tak v podstate, ako keby tam ľudia povedali, že dve tretiny 68 % ľudí očakáva, že tí CEO, akokeby budú lídrami tej firmy, že budú viditeľný, a keď sa ich potom pýtali, že, že kto je akokeby najlepší spoke personál, hovorca firmy, tak ako keby že neprekvapivo vyšlo, že akokeby ten CEO, že akokeby ľudia očakávajú, že keď príde akokeby do nejakých dôležitých tém a tak ďalej, že budú vlastne vidieť CEO, že nejak akokeby hovorcu PR-stu ale že CEO bude ten, ktorý bude tvárou.
Peťo
Vieš čo o tomto k tomuto mám 2 také krátke príklady. Ten prvý je, že ty mi to asi ako politický marketér potvrdíš, že na ministerstvách funguje, možno už nie ale fungovalo také rozdelenie úloh, že pozitívne správy oznamuje minister, negatívne veci oznamuje hovorca.
Gabo
Áno a dokonca to má ešte level upgrade.
Peťo
Povedz.
Gabo
Že na úrade na úrovni vlády.
Peťo
Áno.
Gabo
Pozitívne veci, akoby hovorí premiér, negatívne minister.
Peťo
Okej, ale keď sa týkajú ministerstva, tak je to táto postupnosť.
Gabo
Áno, tak vždy je to akokeby to nižšie.
Peťo
To bola jedna vec a druhú som zabudol, tak choď ty.
Gabo
Nie ale chcem povedať, že keby keď sa pozrieme do praxe, že tieto čísla, že podľa mňa sú na Slovensku, keď sa vrátime k tomu Slovensku, akokeby CEO, ktorí sú prirodzene nejakými lídrami a prirodzene tu značku reprezentujú a myslím si dokonca pomáhajú tej značke ako ju predávať, že keď sa vrátime k tomu Michalovi, ako keby že to Martinus sa s ním spája a dovolím si tvrdiť, že minimálne u nejakej cieľovej skupiny, ako keby že ten pozitívny brand toho Martinusu sa spája aj so samotným Mišom Meškom. Už aj keby to vníma.
Peťo
Určite.
Gabo
Že to je na a týchto firiem je na Slovensku pomerne veľa. Takých príkladov kde povedať, že ten tí majitelia alebo ten CEO je ten líder firmy a pomáha samotnej samotnému brandu tak.
Peťo
Už som si spomenul, lebo si mi napovedal. Musím uznať, že teraz napríklad ako v Mete, hej vo Facebooku sú veľké problémy a idú prepustiť jedenásť alebo koľko tisíc ľudí, tak ten Mark Zuckerberg sa postavil pred tu kameru a povedal, toto rozhodnutie ide za mnou, lebo ja som hlavný majiteľ, ja som si CEO firmy a toto rozhodnutie robím ja, pretože potrebujeme šetriť peniaze. A to mi je zase extrémne sympatické, nech si o ňom myslíš čo chceš, pretože je tou tvárou, aj keď sa darí a uvádza nový produkt a novú službu a novú sieť, ale postavil sa za tú firmu, aj keď komunikuje veľmi negatívnu vec.
Gabo
Okej, vráťme sa zase možno späť ako kebyže o ten level bližšie. To znamená inak to poviem, že ak ste v biznisoch, ktoré podľa mňa sú nazvem to, že, že poskytujete možno B2B alebo nejakí konzultantský servis.
Peťo
Sú sú vzťahové.
Gabo
Tak ste na tom personálnom brande podľa mňa dnes závislý.
Peťo
Súhlasím.
Gabo
Tak použil som ten príklad toho právnika a to sa týka fakt, že množstvo od PR-stov, akýkoľvek freelancer je podľa mňa závisly na personálnom brande.
Preč je personálny brand dôležitý?
Peťo
Ale kľucne poďme k nám do agentúr. Vieš agentúr na Slovensku digitálnych PR reklamných. Mediálnych sú stovky stovky.
Gabo
Áno.
Peťo
Ale reálne pamätáš si tú, s ktorou si kedy robil alebo si pamätáš, tú, ktorej buď CEO alebo nejakých predstaviteľov vídaš hej, počuješ v podcaste, vidíš na univerzite, teda vidíš prednášať na konferencii. Čítaš jeho článok jeho názory, lebo inak sa tie agentúry od seba rozlišuju iba logom, hej, lebo všetci o sebe hovoríme, že sme najlepší, najlepšie služby, osobný prístup, všetci máme na webe napísané úplne to isté, takže súhlasím absolútne s tebou, že ten tá výrazná osobnosť tej agentúry vlastne pomáha tomu zorientovať sa, že s ktorými tromi štyrmi vôbec sa chcem rozprávať o spolupráci.
Gabo
Áno, toto je dôležité pri tých aj veľkých agentúrach, súhlasím ale musím, ale pri tých veľkých agentúrach väčšinou už ten brand má, že určite máte klientov ešte za PS.Digital ale nie ešte za Peťom Šebom, keď to tak poviem takto.
Peťo
Jasné.
Gabo
Ale o čo.
Peťo
Zo začiatku, áno.
Gabo
Ale o čo menšia agentúra, o čo viac začínajúcejšia.
Peťo
O to viac ju treba.
Gabo
O to je dôležitejšie akokeby ten brand. To znamená ale to fakt sa týka akokeby všetkých oblastí a teraz si všetci povieme, že treba akokeby na tom pracovať a teraz chápem, že sme sa dneska bavili o tej systematickosti, ale že je to potrebné, že to akokeby nespadne z neba a je to nutné akokeby riešiť, že naozaj si poviem okej. Možno mi to úplne nerobí dobre dávať dvakrát do týždňa niečo na Linkedln, tvárim sa kyslo pri tom ako Peťo, ale dobre nie každý je v pozícii ako Peťo, že už má zarobené a všetci už o ňom vedia a pozývajú ho do Chorvátska na konferencie, ak nie ste v tejto pozícii, tak akoby je nutné sa možno trochu zaťať. Trochu na tom pracovať, venovať tomu nejaký svoj čas.
Peťo
Energiu.
Gabo
A energiu a povedať si okej toto je moja platforma. Toto budem robiť tento typ obsahu a budem proste o tom, čo robím písať, hovoriť, rozprávať, chodiť na konferencie lebo proste inak, inak tie telefóny sa proste nerozozvučia.
Peťo
A potom ešte máte situáciu, keď máte napríklad agentúru, ale po dvoch rokoch ju idete vybrandovať a jediné čo vám ostáva je personálny brand, že Gabo Tóth.
Gabo
To jediné, čo sa nemení, seba ešte vybrandovať nebude zatiaľ.
Peťo
Presne a tak si poviete, môžem sa ja vysrať na celú agentúru. Aj tak mením meno v kuse a furt mi niekto hejtuje. Urobím si súkromný TikTok a budem rozdávať rozumy na TikToku. Priatelia, ak ste doteraz nefollowali Gaba na Instagrame, už sa na to vykašlite.
Gabo
To som chcel povedať.
Peťo
Choďte na TikTok. Gabo tam dáva také perly ducha, dajte mu follow na TikToku až budete PR marketing, reklama, budete kompletne znalí sveta.
Gabo
Ja si myslím, že môžme teraz odkryť karty, že vôbec prečo vznikol tento celý diel.
Peťo
Aby Gabo mohol povedať, že má TikTok.
Gabo
Aby som mohol povedať, že mám TikTok.
Peťo
Ale osobný priatelia, nie že by chcel pomôcť svojej agentúre.
Gabo
Počkaj, mám tam, nie je tam, že Gabriel Tóth a názov.
Peťo
Ja viem čo tám máš a tri bodky, nový názov agentúry.
Gabo
Áno.
Peťo
Ja viem, že to tam je.
Gabo
No tak akože sorry.
Peťo
No ale pozor je tam Gabriel Tóth.
Gabo
No no a takže vráťme sa k pointe.
Peťo
Pointa je, že Gabo má nový TikTok.
Gabo
Všetci na TikTok a všetci má tam sledovať. Neviem, či sa mi teraz rehoceš.
Peťo
Koľko máš followerov?
Gabo
Ty si jediný, ktorý má tam akože polajkoval za posledné obdobie.
Peťo
Však lebo ťa mám rád, lebo chcem pomôcť tomu algoritmu, dokonca tie videa dopozerávam dokonca, vieš koľko energie mi to berie? Keď tam hovoríš, (???) veci, ale hovorím si, dopozerám mu to.
Gabo
Ale to je iná cielovka.
Peťo
Nech ten algoritmus je.
Gabo
Ale to je iná cielovka.
Peťo
Ja viem, ja viem, nech ten algoritmus si myslí, že aj taký významný TikToker ako Peťo Šebo to dopozeral dokonca. Koľko máš followerov teraz na TikToku?
Gabo
Neviem, málo, stále málo 20, 30 a to som iba začal, teraz tam mám 3 videá.
Peťo
Inač všimol si si, keď sme len v rýchlosti, my sme teraz vydali na začiatku novembra dáta za október TikTokové, PS:Digital a HTT+ sme dali dokopy dáta.
Gabo
Nie nevidel som, ale takto, že.
Peťo
Počkaj, a čo chcem povedať.
Gabo
Ale takto, že vráťme sa, sledujem vás, sú super a dajte rovno follow rovno aj PS:Digital.
Peťo
Áno, ďakujeme, ale čo chcem povedať, že pamätáš si podcast, keď sme mali o TikToku, evanjeliúm o TikToku a ja som povedal, prosím vás dajte Gabovej agentúre follow a vieš čo sa stalo? Že vám to z 12 narástlo na 20.
Gabo
Fakt?
Peťo
A ste skokan mesiaca lebo máte 60 percentný prírastok fanúšikov.
Gabo
Tem graf musím dať na Instagram.
Peťo
Vy ste skokan mesiaca za október na slovenskom TikToku.
Gabo
Kde nájdem ten graf?
Peťo
Na Facebooku PS:Digital.
Gabo
Dobre (???)
Peťo
A samozrejme TikToku PS:Digital a Linkedlne PS:Digital.
Gabo
No dobre, to si stiahnem.
Peťo
Ale vidíš, urobil som z teba, urobil som z teba skokana mesiaca kámo.
Gabo
Normálne sa teším.
Peťo
No vidíš. Ako ťa to mohlo minúť, veď sme to dali úplne všade.
Gabo
No a to je presne teda vrátime sa k úvodu, kým vám z toho neni na grcanie, tak to robíte slabo.