Najklikanejší button na YouTube
Peter
Vieš, ktorý je najklikanejší gombík na svete?
Gabo
Ja skip.
Peter
Skipped.
Gabo
Normálne sa nauč, to bola jedna z prvých vecí, čo sa naučila moja trojročná dcéra robiť na iPode, je skipped, skíipped, skipped.
Peter
Je to pravdepodobne najklikanejší gombík na svete.
Gabo
To je pre nás akože marketérov akože veľká škoda alebo teda ani nie, že veľká škoda.
Peter
Nie škoda, skôr veľká škola.
Gabo
Škola, ale tak zároveň už máš 15 sekundovky nepreskočiteľné, tak akože, keď si fakt to robíš na drzovku.
Peter
Akeď máš white list, tak aj 20.
Gabo
Čo máš, keď máš.
Peter
Že keď si whitelistovaný, tak môžeš mať až 20 sekúnd.
Gabo
Áno, no.
Peter
To podľa mňa už totálne nasiera tých lúzrov.
Gabo
Hej?
Peter
Totálne tých divákov.
Gabo
My sme nedávno mali kampaň, sme robili 15 sekundový, nepreskočiteľné, akože veľa sme na to dávali, a tak ďalej.
Peter
Koľko môžeš…
Gabo
To som chcel povedať, to som chcel presne povedať, že zrazu mi ukazuje môj kolega, že pozri, že mali sme tam, že 88 % pozeranosť, ja hovorím, že ako 88 % pozeranosť pri nepreskočiteľnej reklame, tých 12 percent radšej vyplo celé video.
Peter
Presne, presne tak. To vzdalo na kompletku.
Gabo
A ja hovorím, že haa.
Peter
Na YouTube chodí miliarda ľudí na celom svete, to je asi číslo, ktoré nikoho nešokuje, možno by si si myslel, že aj viac, ale číslo, ktoré ťa poteší, lebo pravdepodobne je to nejaký futbalista. Poznáš také, že Ronaldinho?
Gabo
Ty si magor. Ronaldinho poznám, áno, a to bolo prvé video.
Peter
To sa tak číta, že?
Gabo
Video, ktoré bolo nejaké virálnejšie, ak si pamätám na YouTube, nie?
Peter
To sa číta Ronaldino, že aby som nebol za úplného debila.
Gabo
Ronaldino, presne tak. Bol fakt dobrý futbalista. Vo svojom čase.
Peter
A on zomrel teda?
Gabo
Nie nezomrel, ale už on Brazil.., to je jedno. Inak to je zaujímavá story.
Peter
A on je ako Ronaldo. Uzavrieť túto časť.
Gabo
Hej, a dokonca aj Ronaldovia sú dvaja, bol ozajsný Ronaldo.
Peter
Fakt?
Gabo
A potom je Christiano Ronaldo.
Peter
Však Christiano a aký je ešte Ronaldo?
Gabo
Ešte bol Ronaldo, ktorý bol v 98 na Majstrovstvách sveta dal víťazný gól, ale pointa je, že Ronaldinho teda chceš povedať, že bolo prvé virálne video na YouTube.
Peter
Áno, bolo to prvé video, ktoré dosiahlo 1 000 000 pozretí, to bolo video, kde robil vlastne tie futbalové akože triky, hej, tam nejaké hrátky s loptou.
Gabo
Žongloval s loptou sa hovorí, áno.
Peter
Hrátky s loptou, ktoré mimochodom sponzoroval alebo produkovalo Nike, ako značka, tak dosiahol 1 000 000 videní už v tom 2005, vieš, že rovno, že vydali to vo februári a už v októbri prvé video malo 1 000 000 views, čo je super, prvých 100 000 000 to podľa mňa nemáš šancu uhádnuť, taká speváčka z 2008.
Gabo
Vieš čo? Nepoznám skoro žiadne speváčky, takže fakt neviem.
Peter
Asi tak, ako ja futbalistov.
Gabo
Asi tak, neviem.
Peter
Tak Avrile Lavigne, priatelia.
Gabo
Joj, taká Kanaďanka, nie? Ale viem, ktoré video malo prvé myslím, že miliardu pozretí.
Peter
Ale však počkaj, môžem dopovedať, Avrile Lavigne z Girl Friend, 100 miliónov videní v 2008, no a kto mal prvý miliardu.
Gabo
To viem, lebo to bol vtedy akože veľká vec. Ten rapper z Južnej Kórei, ktorý mal Gangnam Style.
Peter
Psy sa volal, áno Gangnam Style. Prvé video s jednou miliardou videní, presne tak a len pre zaujímavosť, toto podľa mňa nemáš, ale máš dieťa, počkaj.
Gabo
Mám, mám, mám.
Peter
To povedám, to možno dáš. Naj..
Gabo
A to viem.
Peter
No tak povedz odpoveď na otázku, ktorá nezaznela.
Gabo
Ale to viem, čo sa chceš spýtať.
Peter
No tak povedz.
Gabo
Tak povedz.
Peter
Najviac pozerané je nehudobné video, lebo toto sú všetko boli hudobné videá, je Máša a medveď.
Gabo
Áno. Ale ja to tu mám, že je to nie, že ne hudobné, ale aj neanglické.
Peter
Aha, ok.
Gabo
Že je to normálne že po rusky. Peťo vieš, kedy vznikol YouTube? Rok?
Peter
Hej, to som si pozeral 2005.
Gabo
Dobrý si a vieš kedy, konkrétne?
Peter
To netuším.
Gabo
Na Valentína.
Peter
Ale čo? A čo bolo prvé video?Re: Nová správa z webu
Gabo
Prvé video bolo pomerne nudné, volalo sa At the Sandiego Zoo, Som v Zoo, hej a tam proste.
Peter
A nahral ho majiteľ, predpokladám.
Gabo
Hej, hej, co-founder.
Peter
Ok.
Gabo
Čiže spoluzakladateľ, myslím, že to bol Chad Hurley, nie som si istý, natočil video, ako je v Zoo v 2005, to bolo prvé video na YouTube, no v 2006 ho kúpil Google, to niektorí ľudia vedia, niektorí nevedia, ale teda YouTube patrí Googlu, v 2006 ho kúpili za 1,6 miliardy dolárov.
Peter
Po roku fungovania.
Gabo
No, po osemnástich mesiacoch fungovania, čo je, že extrémny záhul akože peňazí všetkého.
Peter
No tak vtedy to ešte musela byť akože obrovská suma a teda akvizície.
Wow, YouTube sa predal
Gabo
Áno, ináč v 2006, keby to niekoho zaujímalo, je rok, kedy som ja prišiel do marketingu, čiže vtedy to bola jedna z prvých vecí, ktoré som tak začal profesionálne sledovať, v 2006, že wow, YouTube sa predal.
Peter
Ale vtedy už ten YouTube bol akože globálne známy, že on tak rýchlo vyrástol.
Gabo
Bol známy na úrovni, že som vedel, že existuje, a že ho kúpil Google.
Peter
Áno.
Gabo
Vtedy sme si ťukali na čelo, že čo si nevedeli videoplayer nakódiť lacnejšie ako za 1,6 miliardy, hej, proste, že na čo? No a teda naozaj, že veľa veľa peňazí na tú dobu, no a to, že sa im to teda oplatilo hovorí, že YouTube má dnes hodnotu 100 miliárd, takže za sviežich, koľko je to? 15 rokov, to zhodnotili a teda ročné tržby YouTubu sú momentálne okolo 15 miliárd dolárov, čiže úplne, že šialené čísla.
Peter
Predpokladám, že 99 % je klasicky z reklamy, že to je.
Gabo
Určite, určite.
Peter
Čiže to je len také, akože na úvod, aby sme sa nejak zorientovali, kde sa hýbeme. YouTube je samozrejme najväčší videoserver na svete, to vie každý. To, čo ale takmer nikto si neuvedomuje, ale sám si mi to pred epizódou vlastne povedal, že YouTube je druhý najväčší vyhľadávač na svete, že prvé si ľudia hľadajú samozrejme veci na googli, a druhé si ich vyhľadávajú na YouTube, a to sú všelijaké how to veci, to sú všelijaké, všelijaké recepty, pesničky, ale už dnes aj recenzie na produkty, hej, samozrejme Did It Yourself, proste všetky tieto, samozrejme youtubery, pranky, k tomu sa ešte dostaneme, ale je to, že reálne, že druhý najväčší vyhľadávač, hej, preto aj ten videocontent. Hovorí sa už 10 rokov, že video, video, točte video a potom natočíš video a pozrie si to 7 ľudí a hovorí si, že či toto bol ten dôvod, prečo sme mali natočiť video? Ale teda pravda je taká, že naozaj, ak máš dobrú tému, ak máš niečo, čo ľudia hľadajú a ešte im k tomu ponúkneš navyše video, tak na tom vlastne získaš marketingovo aj obchodne viac, a pochopili to napr. výrobcovia rôznych produktov, začalo to technikou, ale už teraz sa vlastne videorecenzuje úplne všetko.
Gabo
Hej.
Peter
Že vlastne oni vedia, že než človek príde do obchodu alebo do e-shopu, tak si najprv pozrie niekoľko reviews na YouTube, kde to už niekto používa a povie ti, ako sa to reálne…
Gabo
No alebo potom klasika, že kúpiš si nejaký software alebo čokoľvek a vlastne, ak sa naučíš s tým softwarom, kde sú youtube tutoriály, tzn. úplne klasika, poznám veľa ľudí, čo vo veľa oblastiach, kde dnes fungujú profesionálne a sú považovaní za expertov, tak vyrástli na YouTube tutooriáloch, v tom a na vlastných chybách a omyloch, takže z tohto pohľadu to funguje akože skvelo tá sieť a a nečudujem sa, že sa jej tak darí.
Peter
80 % Američanov, teraz hovorím len o USA, 80 % Američanov medzi 18 a 49 rokov pozera YouTube minimálne raz za mesiac, 80 % a 18-49 roční, čiže tá istá skupina pozerá YouTube viac ako telku, káblovú telku, hej, čiže YouTube už dnes má akoby väčší mediálny zásah ako telka. Nie úplne vo význame viac času tam trávia, stále pred tou telkou presedia trošku viac.
Gabo
Hej.
Peter
Ale je to väčší zásah ako je telka.
Gabo
To má podľa mňa akože celkom zásadný presah aj do marketingu vo všeobecnosti alebo do kampani, lebo akože ja to tak pracovne to volám. Ja sa možno, to že volám, že YouTube je telka pre chudobných, tzn. teraz myslím nie z pohľadu chudobných ako konzumerov, ale z pohľadu chudobných klientov, tzn, že sú klienti, ktorí povedia, že avšak Peťo, však určite znáš takých, ktorí chcú proste vidieť svoj spot niekde a telku si dovoliť nemôžu, tak si zaplatia youtubovú kampaň, kde do telky ide s budgetom minimálne potrebuješ aspoň 50-80 000, aby si sa dostal na mesiac do telky, na YoutTube až 10 000 a už máš akoby.
Peter
Stačí päťsto EUR a už si tam.
Gabo
No však hej, ale keď chceš mať akože nejaký masovejší zásah, tak akože bavíme sa o nejakých desiatkách tisíc.
Peter
Ešte v popise tejto epizódy.
Gabo
YouTube je telka pre chudých. Ja som si to naschvál pripravil.
Peter
Ty si sa na to chystal.
Gabo
Však jasné.
Peter
Ja som myslel, že spontánne dokážeš takéto perly.
Gabo
Kedysi bolo klasicky, že jedna reklama, a teraz ti YouTube už dá dve za sebou.
Peter
To je podľa toho, koľko má nakúpených reklam, hej, že keď má príliš veľa, a nemá to komu ukazovať, ukazuje aj 2 reklamy.
Gabo
Prvá je väčšinou nepreskočiteľná, tu ti tam buchne do pätnástku a potom ti dá tú druhú preskočiteľnú, aby si po šiestich sekundách to mohol skipnúť.
Peter
Piatich.
Gabo
Piatich no.
Peter
Tak, tak. My napr. keď robíme YouTube kampane, tak tam je úplne iná dramaturgia ako televízny spot. Televízny spot, on je taký, že on začne nejakým takým otváracím záberom, niečo sa tam začne diať, teraz snaží sa získať tvoju pozornosť a na konci šajny glosy, proste krásny natrasený produkt, hej, všetko je dokonalé na konci a ten YouTube si nemôže dovoliť získavať pomaličky tvoju pozornosť, aby na konci sa dostal k pointe, lebo ju nikto nevidí, takže reklamy, keď sa robia na YouTube, tak sa robia v takej dramaturgii, že visútá sieť, hej, a keď máš medzi dvoma stromami akože ten, ako sa volá ten hemog, tá visutá sieť.
Gabo
Sieť.
Peter
Ďakujem. Krásne si mi pomohol. Vysuté lehátko zanesené medzi stromami.
Gabo
Hamok. Také niečo sa to volá.
Peter
Hamok, no ale tak po slovensky, no, ale vysutá sieť znamená, že musíš mať, že super zaujímavý úvod, hej, úvod znamená, že niečo tam vybuchne, niekto spadne, niečo tam proste, že niečo, čo akože povieš, že jej, toto môže byť zaujímavé. Máš 5 sekúnd, aby neprepli, potom môžeš akože začať niečo rozprávať tým ľuďom, hej, nejaký príbeh alebo niečo a končíš zase poslednými pár sekundami, kde teda by si mali zapamätať, že na čo to bola celé reklama, hej, čiže telka ideš z nuly na 100, a tu ideš, že 90, potom trošku klesneš a končíš na tej stovke, a toto napr. nechápali, už teraz je to oveľa lepšie, ale ešte pár rokov dozadu to klienti nechápali, že no však máme akože TV spot, tak ho dajme na YouTube.
Gabo
No jasné.
Peter
A budeme mať YouTube reklamu, a ja hovorím, že ale to je, že veľmi veľmi veľmi zlý prístup, pretože ten tv spot na YouTube nikoho nezaujíma.
Gabo
No dobre, len tak, že Peťo vieš, koľko stojí výroba televízneho spotu? Vyrobiť jeden spot.
Peter
Viem, desiatky tisíc EUR.
Gabo
Nejakých 60-80 000 ťa môže vyjsť jeden spot.
Peter
Možná, áno, áno.
Gabo
A teraz si povieš, no ty kokos, tak ešte akože budem ešte investovať ďalších 20-30 do YouTubu akože.
Peter
No ale počkaj, nemusíš investovať.
Gabo
Prestriháš to, no.
Peter
Hej, treba to prestrihať, ja im vždy hovorím, že však riešenie je prestrihať. Coca-cola to urobila v minulosti a je to jeden z najlepších caist na svete, preto to tu hovorím, že mali televízny spot, normálne krásny gýčový, my všetci sme Američania sa volal a boli tam proste matky, surféri, hispánci, gayovia, všetci sa držali za konci za ruku, pili Coca-colu, hovorili, všetci sme Američania, hej, proste Proud to Be an American, nejaká taká vec, no a čo urobili na YouTube a na Facebooku? Ten spot prestrihali spôsobom, že podľa toho na koho cielili, tak tú scénku dali na začiatok toho spotu.
Gabo
Okej.
Peter
Čiže keď ukazovali cieľovka surferi, tak na začiatok dali ľudia na surfe, ako pijú kolu, keď ukazovali mamičkám, tak mamička tlačí kočík, pijekolu, rozpráva sa s kamoškou.
Gabo
Ten prvý zaber.
Peter
Tých prvých 5 sekúnd bolo to, čo sa má týka, a tie výsledky boli, že extrémne rozdielne oproti tomu generickému televíznemu, že to zrazu dopozerali ľudia, lebo mali pocit, jej tento spot je o mne a niekedy ti naozaj stačí takáto drobnosť, že zoberieš niečo, čo dáš na úvod, tých prvých 5 sekúnd. Vieš kto to mal? Myslím, že to mala Tatra banka pred pár rokmi, keď mali manažéri z Academy a prvých 5 sekúnd, manažéri spoznáš Local TV. Keby ste videli, ako si to pozerá.
Gabo
Tatra banka poznám no.
Peter
Tam, tam si ma stratil, dobre, nevadí. Mali to a prvých 5 sekúnd, hrozne sa mi to vtedy páčilo, prvých 5 skúnd bolo, že ak nechceš 30 EUR, darček od Tatra banky, tak skipuj. Ha, ha neskipovci.
Gabo
To je dobrý nápad.
Peter
To je podľa mňa super. Prvých 5 sekúnd vlastne ti iba tá reklama hovorí, že no jasné, iba čakáš kedy to môžeš skipnúť. Ale keď to skipneš, tak sa nedozvieš, že oni sa hrajú s tým, že toto sa deje prvých 5 sekúnd a toto sa deje vo zvyšku toho spotu. Ďalší veľký rozdiel medzi YouTube a Facebookom, že na YouTube tie veci pozeráš v drvivej väčšine so zvukom, čiže máš šancu aj v tej reklame aj v tom klipe, spote, hocičom, tých prvých pár sekúnd využiť aj zvuk na Facebooku, máš 3 sekundy a máš to bez zvuku, musíš proste tam naozaj sa musí vizuálne udiať veľmi zaujímavá vec, aby to niekto neswajpol prstom na Facebooku.
Gabo
Hej, ale potom vlastne dospeješ k tomu, že na každý formát vyrábaš, akoby zvlášť kreatívu alebo zvlášť teda akoby reklamu, že toto je na Facebook, toto je na YouTube, toto je do telky a tak, takový ten správny prístup, ale komplikuje to kampaň.
Peter
Jo. Máš mobil pri sebe?
Gabo
Nemám.
Peter
Aha, nemáš, tak si mi pokazil interaktivitu, choď si pre mobil.
Gabo
Idem si pre mobil.
Peter
Na YouTube mať reálne akoby, že koľko času tam tráviš, a teraz chcem, ani nevieš, že to tam máš.
Gabo
No však…
Peter
Otvor si teraz YouTube, normálne YouTube aplikáciu.
Gabo
Od rána som ešte nemal YouTube aplikáciu, cez browser chodím.
Peter
No vidíš, tak už ju máš.
Gabo
A teraz už mám.
Peter
Choďte aj vy, ktorí práve nešoférujete, že ideš normálne na YouTube, hej, a teraz tam hore máš svoju hlavu, vpravo hore.
Gabo
No iba G-éčko.
Peter
No na to klikneš a tu máš gombík, celkový čas pozerania.
Gabo
Time Watch, klik.
Peter
Áno, a hore máš denný priemer máš aký? Aký máš dennný priemer?
Gabo
Hodina 9 minút daily averge.
Peter
Hodina, 9 minút, ja mám 12 minút.
Gabo
To fakt?
Peter
Ty pozeráš denne hodinu YouTube?
Gabo
Ja sa teraz priznám, ja nemám platený, ja nemám platený Spotify, tzn. že keď si chcem pustiť akože pesničky v robote, tak ja normálne akože v robote dám nejaký set.
Peter
Dobre.
Gabo
Na Youtube.
Peter
A posledných sedem dní máš koľko dokopy?
Gabo
8 hodín 2 minúty, ale z toho tak fakt, že 7,5 hodiny tvorí hudba, ktorú počúvam z YouTubu.
Peter
Jasné jasné.
Gabo
Počuj fakt?
Peter
Ja mám hodinu a 24 a nie som teda žiaden Heavy users, hej, že naozaj pozorujem YouTube len keď niečo práve hľadám, takže priatelia, toto si určite pozrite, je to zaujímavý údaj, napíšte nám potom na našom Instagrame, koľko vám vyšlo, je to naozaj sieť, kde sa trávi veľmi veľa času, lebo samozrejme videá, čiže ten obsah je tam oveľa dlhší ako na Facebooku alebo Instagrame, kde sú to len obrázky alebo nejaké kratšie formy, už sme vlastne v TikToku hovorili, že TikTok ich predbehol.
Gabo
Vopred boli v tom, že ľudia, ktorí majú TikTok.
Peter
Áno.
Gabo
Pozreli viac videí alebo teda viac času videí na Tik Toku ako na YouTube.
Peter
Presne tak. Že viac času strávia pozeraním videí, hej, ale stále teda platí, že ten objem je obrovský priamo na YouTube. Vieš, že YouTube má svoje vlastné viewsy?
Gabo
Fakt?
Peter
Normálne svoj vlastný TikTok.
Gabo
Ale nie.
Peter
Normálne, opäť si, opäť si zober do ruky svoj mobil.
Gabo
Bože, toľko vecí naučíš Peťo.
YouTube Shorts
Peter
Presne. Otvor si appku, neboj sa, toto ani ja nepoužívam. A tam dole je gombík shorts.
Gabo
Hej, teraz som si všimol.
Peter
To je gombík, ktorý si nikdy nesttlačil a nikdy ho na Slovensku nesttlačilo 97 % ľudí. Tá štatistika samozrejme je vymyslená.
Gabo
A možno teraz to stúpne vieš.
Peter
Teraz to, podľa mňa 5 % ľudí si to vypočuje, pozrie, ale že shorts sú vlastne kopírka, že keď sme hovorili Facebook, furt Facebooku nakladáme, všetko kopíruje a že proste nemá hanby, tak Google neni akože oveľa lepší v tomto, čiže áno, prišiel TikTok, okamžite sa to dostalo ako shortsy do Instagramu a YouTube toho urobil vlastne shorts a je to úplne to isté, ešte tam aj vidíš ten obsah ešte aj s tým watermarkom tiktokovým, že snažia sa obsadiť rôzne typy videa, nielen tie dlhé, na ktoré sme na YouTube zvyknutí, ale aj takéto krátke a na výšku, hej, čo je zásadný rozdiel.
Gabo
Okej, okej, ale predpokladám, že sa to asi nechytí, že to je také, akože máme to, lebo, lebo to chceme mať a za pol roka to zrušia a povedia, že to je nezmysel.
Peter
No zrušia, keď to nič neurobí, ale on je ako vieš, líder videá na zemeguli, musia mať aj dlhé aj krátke, aj zaujímavé, aj nudné, aj na výšku, aj na šírku, že musia mať proste všetko asi, lebo lebo by im to mohlo ujsť medzi prsty. Chápeš.
Gabo
No, to im už ušlo.
Peter
Ušlo, lebo Gabo nevedel, kde je ten gombík.
Gabo
Tak ušlo im to, lebo keď chci celé krátke videá, tak idem na Tik Tok alebo na reals instagramové.
Peter
Ty si ako na tom s YouTubom? Už sa teda priznal, že šetríš ešte aj na Spotify.
Gabo
Tak ale to nebudem si kupovať sám Spotify všetko.
Peter
Si kúp s kamarátom.
Gabo
Ale nie, akože fakt, že tá hudba, nie, ja som zvyknutý akoby ako YouTube používam, tak používam presne tutoriály, používam ich a používam to na hudbu, a v robote si zapneš nejaký dvojhodinový set a počúvaš hodinový set, popritom robíš, ale nechytila ma tá scéna youtubová, akože sa priznám, že ja už som.
Peter
Si starý.
Gabo
Áno, je to tak, akože fakt som asi tá posledná generácia alebo že možno som tak, že 3, 4, 5 rokov som to tak lízol, že mňa už nechytili youtuberi, že ja už som fakt že dlho nevedel, že taký ten prvý slávny youtuber na Slovensku Gogo.
Peter
Áno.
Gabo
Že mňa toto už vôbec, že 0. A teraz akože úplne bežne moji kolegovia sú väčšinou tak povedzme, že medzi, okolo 25, hovorím pár rokov hore dole, tak už je ich debata bežná, akože na obede a hentoho sleduješ a tam toho pozeráš, a také video si videl? A ja som, že úplne že nič, 0 bodov. Teba sa ani nepýtam. Ale sa o tom ani nebavia.
Peter
Počkaj, áno, je pravda, že to ani neskúšajú, ale niektorých tých youtuberov pozerám akože.
Gabo
Aby si bol v obraze.
Peter
Nie z presvedčenia, ale akože z profesionálneho.
Gabo
Tak povedz, že kto je taký z profesionálneho pohľadu, že tento youtuber akože to robí dobre.
Peter
Ja napríklad, akože keď si niekoho, že neprepnem je, že MrBeast, to je momentálne absolútna jednotka svetová, on má proste video, ktoré mám len 5 minút alebo 10, hej a počas toho videa niekomu dá akože Lamborghini za 500 tisíc USD.
Gabo
Daruje len tak.
Peter
Alebo vykúpi jedného kardilera, hej, čiže auto, ktoré má na parkovisku a teraz ľudia tam prídu, že chcú kúpiť auto a oni, že dnes máme akciu všetky autá sú za dolár, a normálne akože 20 ľudí odíde s novým autom.
Gabo
Ale to je reálne, to nie je akože nejaká.
Peter
Je to fakt real.
Gabo
Ok.
Peter
A on má akože z toho desaťminútové video, lenže to video má stovky miliónov views.
Gabo
Jasné.
Peter
A on na tých videách a na tom merchi potom zarába akože veľa peňazí.
Gabo
Takže sa mu to 5x vráti.
Peter
A drvivú väčšinu tých peňazí vracia späť do tej produkcie, hrozne veľa peňazí vyzbiera, ale úplne rovnako veľa peňazí, proste daruje hej, že odíde s ruksakom, v ktorom je desaťtisíc dolárov po ulici, pozrie sa na niekoho, že nepotrebuješ peniaze a on povie, že hej potrebujem, tu máš desaťtisíc dolárov.
Gabo
To ťa baví pozerať.
Peter
No baví ma, že ako keby stále vymýšľa nové a nové spôsoby, príklad challege je, že predstav si nejaké hyper Tesco obrovské hej, akože fakt veľké alebo metro obrovské, a že kúpia všetko, čo tam je, všetko. Čiže on tam normálne dôjde s tridsiatimi ľuďmi, zoberú 30 košíkov a niekoľko hodín hádžu všetko, čo tam je do košíkov, až kým ho celý nevybielia, hej, potom sa to skenuje po jednom cez pokladňu, to trvá ďalších osem hodín.
Gabo
Ale to je ako.
Peter
Počkaj, počkaj. A vonku sú normálne sťahovacie autá obrovské, kde sa to rovno nakladá, a potom s tým idú do nejakej Armády spásy alebo do nejakých útulkov pre bezdomovcov a tam im to darujú, že tu sme vykúpili všetko, hej. A vlastne ty to pozeráš preto, že akú hodnotu má všetko, čo sa nachádza v obchode hej, že či je to ja neviem päťsto tisíc USD alebo 5.000.000 USD, že aká je to suma a potom vlastne aj ten happyend, že není to, že vykúpil to a teraz to nechá pokaziť alebo to ide jesť, ale že s tým niekomu pomôže, tak to je, že to sa napr. pozerám, lebo ma to veľmi inšpiruje v zmysle, že okej, že robí to pre views, ale aspoň to končí niečím pozitívnym.
Gabo
No a má brand (???). Youtuber.
Peter
No a mimochodom tento MrBeast, keby ťa to zaujímalo, tak za uplynulý rok zarobil päťdesiatštyri miliónov dolárov, samým youtubovaním.
Gabo
Youtubovaním.
Peter
Čo akože nie je úplne málo.
Gabo
A toto je rozdiel, keď sa bavíme o YouTube a Spotify, čo som minul čítal, že ten youtube, že keď máš, dobre views, dokáže si tým akože slušne zarobiť, vieš vyžiť z tých views, na Spotify to neplatí, že Spotify je v tomto akože strašne chamtivý, že tým umelcom, ktorí majú presnú sumu, ale že máš milión vypočutí, že si veľká kapela a pošlete ti pár stoviek dolárov alebo pár 1.000 USD, čo je ako keby zanedbateľné.
Peter
Tak ale chamtivý, lebo ty si chamtivý. Ty si nechceš kúpiť predplatné, a ty hovoríš, že Spotify chamtivý.
Gabo
Vieš čo, ale niekto mi hovoril, to bol tiež ako človek z marketingu, že on si naschvál nezaplatí ten Spotify, aby počul, aké reklamy tam bežia a bol zorientovaný, tak ja môžem tvrdiť, že to mám presne preto, aby som bol v obraze, aké reklamy bežia na Spotify.
Peter
To už si povedal pred pätnástimi minútami, tak akože si ušetríš podľa mňa.
Gabo
Ale nerobím to preto.
Peter
Ja, nerobím to preto. Keď sme pri tých reklamách, tak som si samozrejme našiel aj rebríček najpozeranejších reklam.
Gabo
Najpozranejšie reklamy?
Peter
Na youtube? Reklamy na Slovensku za minulý rok 2021.
Gabo
No počkaj, ale akože myslíš, že aj podporené sponzoringom.
Peter
Je tu jeden zoznam.
Gabo
Nemudruj, je tu jeden zoznam, inzerent dal najviac peňazí do kampane.
Peter
Takže má najpozeranejšie reklamu. Ale aj sa to šírilo lebo sa to ľuďom páčilo. Nie, nemudruj.
Gabo
Á, tak jasné, tak prvý bude, to je jasné.
Peter
No, tak povedz, kto je prvý.
Gabo
To sú tie tancujúce škrečky, určite.
Peter
Presne tak. Prvý je Dedoles, presne tak, tam asi je to jasné a tie ostatné, že či aspoň nejaké trafíš z tej Top 10?
Gabo
Fú, tak to budú nejaké podľa mňa operátori, banky.
Peter
Dobre, Orange štvorka, O2 šestka.
Gabo
Operátori, banky, banky nejaké tam určite sú také spenderi, Lidl je veľký spender.
Peter
Banky, počkaj, banky nie.
Gabo
Nie je tam Prima banka? Aj Snina, pobočka v Snine? Aj pobočka v Medzilaborciach. Možnože by to boli rôzne spoty, tak sa nerátajú do jedného.
Peter
Nie, bohužiaľ.
Gabo
Dobre, tak povedzme nejaké reťazce, že tam bude určite Lidl alebo Tesco a tak, nič?
Peter
Neni tu, nie, Kaufland deviatka.
Gabo
No vidíš, Kaufland.
Peter
Hviezdne pokušenie. Potom tu máme, že Tiger energy drink je dvojka.
Gabo
Okej.
Peter
Fat cool trojka, McDonalds 5, Prvá stavebná sporiteľňa sedmička, Relax osmička a Maybelline desina.
Gabo
OK.
Peter
Ten Dedoles by uhádli asi všetci, ale tie ostatné, máš asi pravdu v tom, že je to pomer, koľko do toho naliali peňazí, verzus, ako sa to šírilo samo v zmysle, že ako dobre to bolo vyrobené.
Gabo
Pri tom YouTube, čo je podľa mňa zaujímavá téma, je skôr to, že keď to porovnám s inými platformami, ktoré sú konkurenciou YouTubem, tak sa bavíme o Netflixe a čokoľvek inom je, že oni vsádzajú na ten princíp, že si platia tvorcom za obsah, majú tam kvalitný obsah, ale pritom YouTube, akokeby sa spolieha na to, že tam máš iba obsah, ktorý je produkovaný užívateľmi. Ten nazvem to, že ten amatérsky obsah a tým pádom akože je celkom také, že ktorá stratégia bude dlhodobo ako keby lepšia, vieš, že mňa to celkom toto zaujíma, že či ten YouTube dokáže držať krok s Netflixami, Amazónami a neviem čo, s tým, že bude robiť obsah, ktorý produkujú užívatelia, ale tým pádom asi sa bude odlišovať, že ten obsah bude možno menej kvalitný, bude to viac tutoriálov, hauteů neviem čo atď, ale že tam asi nikdy nevzniknú, nazvem to, že kvalitné seriály napr. na youtube ani nevznikne nejaký kvalitný film, ktorý produkuje Youtube a pod. lebo touto cestou vlastne asi oni nikdy ani nepôjdu.
Peter
Už dnes máš premium YouTube, bol pokus o YouTube red.
Gabo
Ale máš tam maličko ľudí, ktorí si to platia.
Peter
Službu s exkluzívnym obsahom. Ale nahral si mi na to, že keď prišiel YouTube, tak to bola platforma, ktorú si si pustil na počítači, hej, že pozerám video ako Gabo, keď pracuje a nechce sa mu platiť Spotify, tak si pustí na počítači YouTube, potom pred pár rokmi, ja neviem, pred šiestimi ôsmimi, to je úplne jedno, všetci, vrátane teda mňa a všetkých ostatných marketérov začali hovoriť pozor, pozor YouTube je primárne mobilná platforma, ľudia to pozerajú na mobiloch, musíte točiť videá na výšku alebo aspoň do štvorca. Drvivá väčšina obsahu sa konzumuje na mobiloch, bacha na to, bacha na to, a teraz prvýkrát slávnostné odhalenie, začína sa to meniť a z YouTubu o pár rokov bude primárne televízna platforma, to je veľmi vážna vec. Ja som si pozeral nejaké dáta u nás v agentúre od niektorých klientov, keď sme vlastne pustili kampaň alebo video nejaké zaujímavé, nie úplne tridsaťsekundový TV spot, ale nejaké zaujímavé video od klienta do sveta, že ako to malo distribúciu a už dnes tá distribúcia toho videa je od 15 do 50 % na telkách, až do 50 % je na telkách.
Gabo
No to je strašne veľa.
Peter
No však počkaj, a má to aj, neboj sa, má to pointu, tých 15 až 20 dosahuje skoro každé video, ktoré tam máme a do 50 to ide, že čím je video dlhšie, tým viac ľudí si ho pozrelo na telke, lebo pozriete na YouTube znamená, že si pozrieš minimálne polovicu videa alebo myslím, že 30 sekúnd, ak sa nemýlim, ak je to video dlhšie ako minúta, hej, čiže minimálne polovicu alebo 30 sekúnd. Na mobile sa ti nechce pozerať 5, 6, 7, 10 minútové video, bolí ťa z toho ruka, bolia ťa z toho oči, nie je to úplne pohodlné, ale keďže dnes má väčšina ľudí dnes smarttelku alebo má nejaké chromcasty alebo má nejaký spôsob, ako tam ten YouTube vie dostať akože veľmi rýchlo, tak budúcnosť YouTube je v telke, ale nie v takej telke ako si povedal ty, že Netflix, Amazon.
Gabo
No len vieš, to je to, čo som ti hovoril, že na tej telke, keď si zapneš telku.
Peter
Áno.
Gabo
Tak ten YouTube tam súperí s Netflixom, s Amazonom a s klasickou telkou a pod.
Peter
Áno.
Gabo
A tam keď nemáš akože ten dobrý k kvalitný obsah, tak ten YouTube to môže byť práveže pre neho veľký problém naopak, že vieš v tom mobile ako nemáš konkurenciu Netflixu. Ale na telke máš konkurenciu Netflixu nie?
Peter
A ja si myslím, že nie, pretože stále platí, a to sa nezmení, že YouTube je druhý najväčší vyhľadávač na svete, ako som už povedal, tým pádom ty aj na tej telke teraz vieš, za chvíľu príde zdokonalené to hlasové vyhľadávanie, budeš musieť vyťukávať na tom ovládači písmenká, čísielka, nezmysly.
Gabo
To dneska nebudeme.
Peter
Tak to je peklo, čiže ty naozaj povieš niečo YouTube a YouTube ti pustí prvé video a ten algoritmus ti už potom púšťa všetky ostatné videá v algoritme, čiže čo som chcel povedať, že z YouTubu sa stáva, a do pár rokov to bude primárne televízna platforma, potom, druhý najväčšie je mobil a to, že na počítači si ho Gabo púšťa, aby ušetril 6 EUR Spotify, to je naozaj posledný you skate asi na svete dnes.
Gabo
Som posledný užívateľ na desktopovom YouTube.