Reklama na LinkedIn
Gabo
No tak, dáme tam reklamu.
Peťo
Nedáte.
Gabo
Počkaj, funguje, vieš si zapnúť reklamu, vieš, ale keďže LinkedIn je v tomto prípade za storočia za Facebookom a teda Instagramom, funguje to spôsobom, že tá reklama funguje iba v angličtine. Prečo to tak je? V slovenčine tam reklamu nemôžte zapnúť alebo neviete zapnúť, lebo LinkedIn nemá content moderátorov, aby vedeli slovenčinu akože preveriť a tým pádom to radšej celé vypol. Takže ak máte niečo ako reklamu v slovenčine, tak si nezapnete tú reklamu.
Peťo
Áno a keby to náhodou aj v slovenčine schválilo, lebo to sa občas stane.
Gabo
Hej, ako nejaká chyba.
Peťo
Tak tá reklama nefunguje, nie v zmysle nedá sa spustiť, ale nič to nerobí a odpoveď, prečo to tak je, lebo ani ty, ani ja sme nikdy v živote na žiadnu LinkedIn reklamu neklikli, lebo ty na LinkedIn nechodíš pozerať si reklamy. Väčšina mojich klientov mi vlastne povie, že a tam sú nejaké reklamy?
Gabo
Rozmýšľam nad tým, či som tam nejakú reklamu niekedy videl.
Peťo
Prsne. No videl si sponzorovaný príspevok akože medzi bežnými príspevkami, ale bol po anglicky.
Gabo
No ale tak to by som si práveže všimol, lebo tak väčšinou máš slovenčine, vieš a ja si fakt nepamätám, že by som tam mal nejaký sponzor príspevok.
Peťo
Tak asi na Slovákov není čo cieliť. Čiže ten, má 2 problémy LinkedIn reklama, tak ako Gabo povedal, nedá sa po slovensky spustiť, proste odpálili celý náš trh, sme im ukradnutí. Je to teda pochopiteľné, len je to mrzuté a ten druhý, že aj keby to tak nebolo, však chvíľku to fungovalo pred pár rokmi, tak väčšinou to bolo takto. Ja ti poviem, mám konkrétnu story, že však vyskúšajme LinkedIn a ja hovorím môžeme, ale už teraz vám viem povedať, aký bude report toho, že dáme do toho 100 EUR, preklik nás bude stať 2,50.
Gabo
Presne.
Peťo
Preklikov bude 7 a my vám na konci toho celého vrátime 85 EUR neminutých peňazí. To je všetko, čo sa stane, hej. Nie, nie, nie však to vyskúšajme. No väčšinou som sa sekol o ±1 preklik a o ±10 centov v cene za preklik, hej, normálne, že nič to nerobilo. Nič.
Gabo
No dobre, to Nás mrzí ako marketérov.
Peťo
No však jasné.
Gabo
A teraz, keď si povieš, akože že užívateľ LinkedInu, tak v podstate môžeš byť akože celkom rád. Nevyrušuje ťa tam reklama a nečítam tam blbosti.
Peťo
Ja vôbec nie som rád.
Gabo
Nie si rád ako užívateľ.
Peťo
Nie, nie.
Gabo
Tak ale väčšinou reklamu máš takú, že ťa akože otravuje, nie?
Peťo
Pokiaľ je dobre zacielená, ja som zase, niektorí, niektorí ma obviňujú, že som, že som negatívny v týchto podcastoch.
Gabo
Nie. Ty? Vôbec.
Peťo
Ja som veľký, ja som veľký zástanca a entuziasta digitálneho marketingu práve preto, lebo vieme dobre cieliť. Čiže na mňa keby správne firmy cielili správne zacielenú reklamu, tak ja sa z toho teším, lebo pre mňa je tá reklama užitočný zdroj informácie, že tu je nejaký webinár pre mňa, tu je nejaká konferencia pre mňa, tu je nejaký ebook pre mňa, ale kašlú na mňa, lebo som zo Slovenska, po slovensky sa to nedá spustiť, takže smola. Má to 3 hacky, z toho 2 nefungujú, poviem ti ich, lebo sú také urban legends, ktoré kolujú trhom, tak to tu musí odznieť.
Gabo
V tej reklame myslíš.
Peťo
V tej reklame.
Gabo
Ja som počul možno počul o jednej. Ja som jednu počul, že oni to pozerajú, že vypínajú ťa ručne, že niekedy nadránom, že keď ty pustíš o jednej v noci, a tak ďalej ťa to pustí, že do piatej ráno to fičí, lebo potom ťa až vypnú.
Peťo
Áno, a to je veľmi praktické, lebo do piatej ráno je tam väčšina Slovákov, nie, presne ako Gabo hovorí, prvý hack, zapnite LinkedIn reklamu o polnoci. Normálne toto je, že prvý hack, ktorý sme v agentúre naozaj vyskúšali.
Gabo
Fakt?
Peťo
Môj kolega 3 noci bol hore do polnoci, prisahám, prisahám, on bol do polnoci hore, stlačil promote, ráno sa zobudil a bolo to rejectknuté, teda odmietnuté. Čiže nie, toto nefunguje. Druhý hack, ten síce funguje, ale je strašne debilný, že napíšeš kúsok tej reklamy po anglicky alebo po česky a zvyšok po slovensky alebo to niektorí robia tak, že text tej reklamy dajú po anglicky a všetok slovenský text nadrbú do toho obrázku po slovensky a to väčšinou prechádza, lebo oni čítajú len tie texty.
Gabo
Ale tiež to vyzerá strašne profesionálne.
Peťo
No ale je to proste, že amaterizmus a je to čistá hanba, proste pre tú firmu.
Gabo
Ale dobre a hlavne, keď ti to nefunguje, keď na to ľudia neklikajú, tak na čo?
Peťo
No veď ale tak akože stále ty aj ja dostávame dopyty od klientov, že prosím vás, poďme na LinkedIn a teda na LinkedIne spravujem pár profilov, ja nehovorím, že je to tam zbytočné je tam byť, ale teda spúšťať tam reklamu dnes je úplne zbytočné. No a tretí hack, ktorý funguje, ale nie priamo ako keby že nepomáha tomu LinkedIn, ale že keď už sa s tým trápim, tak aby to niekto videl, je služba, ktorá sa volá Social Display. To vieš, čo je?
Gabo
No, jasné.
Peťo
To je taký akože generálny pojem.
Gabo
To používam, ale ty vieš zobrazovať Social Display na LinkedIne alebo (???)?
Peťo
To chcem povedať, hej, že vlastne se Social Display znamená, že zoberiem facebookový, instagramový alebo linkedinový príspevok a ukazujem ho v baneroch hocikde inde. Samozrejme, že linkedinové asi nechcem ukazovať na Topkách alebo v Novom čase, ale už na nejakom Forbese alebo na nejakých.
Gabo
Predstavte si to veľmi jednoducho, idete na Sme.sk a tam to klasicky napravo na vás vyskakuje nejaký baner, neviem, kúpte si dovolenku.
Peťo
A namiesto banera je tam je tam príspevok z LinkedInu, hej, čiže Social Display sa to volá. No a keď si dáte do Googla Social Display, tak zistíte, že čo s tým. No a vlastne toto je také riešenie, že nepomôže to tomu LinkedIn profilu, lebo to nenaberie ani views na tom LinkedIne, čiže ani pozrietia, ani veľký engagement.
Gabo
Ale preklikneš sa, vieš sa preklinúť priamo na ten príspevok.
Peťo
Ale robíš to preto, že keď už som sa trápil s tým obsahom pre ten LinkedIn, tak aspoň nech ho niekto vidí, nech to neskončí na tých pár 100 ľuďoch, ktorí to tam na mieste akože pozreli na tom LinkedIn, ale že nech to proste na tom internete aspoň ako baner, nech mám aspoň nejaký zásah, nech to niekto vidí. Čiže to sa mi zdá byť akože celkom dobré riešenie toho, že okej, keď už robím ten obsah, tak nech ho niekto vidí aspoň v baneroch. Samozrejme, že cieliš v takom prípade na weby, kde ten LinkedIn obsah by niekoho mohol zaujímať, čiže buď nejaké ekonomické alebo mienkotvorné alebo podobne.
Gabo
By the way, inak ten Social Display, akože keď vám to niekto bude, agentúra vám to bude ponúkať ako klientovi alebo tak ďalej, celkom dobre teraz funguje. Ľudia sú ešte stále z toho šokovaní, že som na webe a zrazu facebookový príspevok tu vidím a klikajú na to výrazne viac. Trochu viac to aj stojí ako bežný baner, takže tam treba potom akože len.
Peťo
No vyhandlovať cenu.
Gabo
Tak.
Peťo
Prvá otázka za 500, Gabo, kedy vznikol LinkedIn, v ktorom roku?
Gabo
Neviem. Nerobil som si žiadnu prípravu, neviem. To bude 2000 niečo, 2000 šesť a pol.
Peťo
Šesť a pol?
Gabo
2006 a pol.
Peťo
Je to že 2003, ale nebol si akože ďaleko.
Gabo
Okej. Rok pred Facebookom.
Peťo
No skôr ako Facebook a ja som sa prvýkrát s LinkedIn stretol a viem úplne presne, že kedy a kde, povedal mi o ňom Ján Šifra, to je taký akože veľký dejateľ slovenského marketingu.
Gabo
Poznám, poznám, poznám, poznám.
Peťo
A povedal mi o ňom v roku 2007. Sedem, vážne, ešte aj viem, kde to bolo, normálne si to pamätám, si to vybavujem.
Gabo
Sa cítim ako v domove dôchodcov úplne, jak sedia na lavičke. (???) do roku 1943.
Peťo
Lebo niekto sa tu už 15 rokov venuje digitálnemu marketingu a niekto nie, čiže v 2007. roku a on mi hovorí, že hej, hej, že Facebook akože teraz akože trošku Twitter a Facebook naberá toto grády, ale že LinkedIn, že to je akože sieť budúcnosti, že tam sú profíci, že to je pre biznis oveľa lepšia sieť ako Facebook a ja že áno, že pozriem sa. Aj som sa tam aj registroval, ale ešte dlho som mu neprišiel na chuť. Dobre. Globálne je na ňom nejakých 740 000 000 ľudí. Na Slovensku, tip?
Gabo
To viem, cca, to není tip. Toto viem, toto viem, nejakých päťsto, medzi 500, 600.
Peťo
Tak 630 000. Ja by som tiež povedal, že cez pol milióna, 630 000 je aktuálny údaj, takže celkom akože masa.
Gabo
Sorry, že do toho skočím, že tu je jak keby dôležité možno podotknúť, že veľmi často sa pri sociálnych sieťach hovorí, koľko ľudí tam je. Teraz akože to berieš za nejakú merítku úspechu tej sociálne siete, ale to, čo my, čo robíme v marketingu, vieme, je, že nie je dôležité, že koľko ľudí tam má vytvorený profil, ale koľko je aktívnych užívateľov a ako často tam chodia a koľko času tam trávia.
Peťo
A k tomuto.
Gabo
A tu ti chcem povedať, že toto má celkom zaujíma.
Peťo
Výborne. K tomuto veľmi rýchlo prídeme, lebo to je moja najväčšia výčitka voči LinkedInu, ku ktorej sa plánujem dostať, ale chcel som ešte dať nejaké úvodné info, lebo moji fanúšikovia mi často píšu, že cenia moju prípravu, takže ich nechcem ukrátiť. Koľko je tam firiem?
Gabo
Je to 750 000 000.
Peťo
Že koľko je tam firiem?
Gabo
Tak adekvátne k tomu poviem 50 000 0000.
Peťo
55 000 000. Ty si génius, kámo. ty si génius. 41 percent milionárov svetových používa LinkedIn.
Gabo
41 % milionárov, a to je aký zaujímavý prieskum, že najprv musia zistiť, že kto sú tí milionári.
Peťo
Nie, naopak, však máš nejaké, vieš, Forbes rebríčky alebo niečo a potom sa len pozrieš, či majú akože.
Gabo
Nie, milionár nie je vo Forbes rebríčku. Tam máš miliardárov. Tzn., že milionárov je veľa.
Peťo
Okej.
Gabo
Vieš, že oni sa podľa mňa spýtali, že typu, že koľko zarábaš, koľko máš peňazí, ty si povedal, že milión a potom sa akože.
Peťo
A potom, že či používať LinkedIn.
Gabo
Áno, presne tak.
Bonitnejšia klientela na LinkedIn
Peťo
Že čo je akože celkom zaujímavý, zaujímavé číslo a to nahráva a to už idem teda k tej tvojej téme, to nahráva tomu, že naozaj aj my to zažívame to akože denne, samozrejme, v úvodzovkách, že klienti mi tak povedia, že a ten Facebook to už je taká stoka a ten Instagram to je len taká póza, taká hypsterčina, že poďme na LinkedIn, hej, normálne spásonosná myšlienka, že poďme na LinkedIn, lebo tam sú tí a teraz tam sú tí bohatí, vzdelaní.
Gabo
Bonitnejšia klientela.
Peťo
Bonitnejší. Presne, ďakujem, bonitnejší. Ja vždy normálne urobím, že /výdych/.
Gabo
Ale toto akože s tebou úplne súhlasím.
Peťo
Here we go again, normálne here we go again. A ideme akože a ideme odznova a hovorím, áno, máte pravdu, je tam cez pol milióna Slovákov, ale keď sa pozrieme na seba alebo aj na vás, kedy ste tam naposledy boli aktívne a kedy ste tam boli pre čokoľvek iné ako pozrieť si, kto si pozrel môj profil a po druhé pozrieť sa, kto mi napísal. Jednoducho na LinkedIn ešte stále veľa ľudí nechodí tráviť čas a nechodí konzumovať obsah. Hej, že to si treba uvedomiť, že je základný rozdiel oproti Facebooku a Instagramu, kde ľudia a TikToku, kde ľudia a YouTubu, kde ľudia zabíjajú hodiny a hodiny denne niektorí, tak na LinkedIne naozaj trávime sekundy a minúty denne a teda ani nie denne a to je ten hlavný rozdiel, že tá bonitná cieľovka tam je, ale absolútne na vás väčšinou není zvedavá.
Gabo
No, lebo tam není. Akože typu, že ty tam môžeš (???) ten status, ona tam akože netrávi ten svoj čas, tým pádom ten váš obsah, ktorý tam dáte, sa k nim ťažšie dostane atď. Ale takto, že je tam podľa mňa posun, že nemám to na číslach, nemám to na štatistikách, ale čisto akože, že používanie toho LinkedInu, views podľa mňa sa ti zvyšujú, že neviem, že nemám na to štatistiku, ale fakt by som si povedal, že keď si robíš nejaký, že priemer za 2 roky, tak ten počet views sa ti zvyšuje, tým pádom je tam viacej ľudí, viacej času a podľa mňa interakcia, podľa mňa sa akože ožilo to tam, že na tom LinkedIne a sám sa čudujem tomu trocha, lebo keď ono to súvisí s Microsoftom, však vieš asi, máš to tam niekde spomenuté, že LinkedIn kúpil pred, neviem, 5 rokov dozadu, 6 rokov kúpil Microsoft. Ani neviem, čo tam urobili, možno nejaké zmeny v algoritmoch alebo niečo s obsahom a podobne a začalo to trochu fungovať a pre nejaký typ obsahu napríklad, ktorý sa snažíme my dávať von, nejaké akože analýzy a odborné články a tak ďalej, tak tam celkom funguje a stáva sa pomerne pravidelne, že tam mám výrazne viac interakcií ako na Facebooku napríklad. Neviem ti povedať, koľko views, lebo Facebook ti samozrejme na osobnom profile nepovie, koľko máš views a koľko máš dosah, ale tak akože intuitívne si myslím, že ten LinkedIn dokonca môže byť v niektorých momentoch aj silnejší ako Facebook pred istý typ obsahu.
Peťo
Vieš čo, úplne súhlasím, že LinkedIn za posledné 2, 3 roky rastie, teraz myslím v tom, v tom využití, nie je tom počte. Na druhej strane treba povedať, že on rastie na úrovni, že no teraz tam nechodil nikto a teraz tam chodí 1000 ľudí, teraz to akože veľmi zjednodušujem. Mne tiež sa akože darí, keď dám príspevok nejaký zaujímavý, že zrazu mám organicky zásah, čiže zadarmo zásah, ja neviem, 3, 4, 5-tisíc ľudí, čo je, že vau, hej, že vau, no lenže poviem to v porovnaní s Facebookom, že na Facebooku ten zásah síce neustále klesá, ale klesá z 50 000 na 40 000, na 30 000, na 20 000, hej, že stále sme ako keby na inej planéte, ale LinkedIn ide ešte stále hore a ten Facebook ide už veľa rokov dole v tom zásahu.
Gabo
No jednu vec teraz poviem, že podľa mňa, že toho obsahu je tam menej ako na Facebooku, takže ten LinkedIn ťa viacej tlačí, lebo akože vyberá a teraz, kým na Facebooku príklad, máš 1000 friends, tak ten tvoj status, pokiaľ sa nestane virálny, že dáš akože masívne zdieľať, tak je vlastne limitovaný tými dosah tými 1000 frends, že veľmi neviem (???) aby zobrazil ťa niekomu inému, pokiaľ nie je s tebou friend. Na LinkedIne môžeš mať 1000 friends alebo, čo to je, followers, connections, keď to tam dáš, ale bez problémov môžeš mať pár tisícový dosah, lebo presne stačí, že keď ťa 1 ten tvoj kamoš, akože jeho connection ti dá like, tak rovno to berie akože ukážem to všetkým jeho ostatným connections, ktorí sú (???).
Peťo
Facebook z roku 2010.
Gabo
No však a ten princíp, že ti to ako keby dáva, však ako keby v podstate TikTok dneska, že hodiš tam video, máš 10 followerov, ale video vidí 1000 ľudí. Prečo? Lebo to ukazuje všetkým.
Peťo
Pre tých z vás, ktorý tam plánujete dávať obsah, tak vedzte, že podľa múdrych kníh najlepší deň je streda ráno.
Gabo
Toto neznášam, hej, že to je taká typická otázka na prezentáciách.
Peťo
Ale aspoň, pozri, už sme to zodpovedali.
Gabo
Poviete nám, kedy mám dávať na Facebook príspevky, aby to videlo čo najviac ľudí? Ááááá.
Peťo
Dobre, dobre a pozor, ďalšia obľúbená otázka a mám odpoveď bez toho, aby si sa opýtal, nadpisy, ktoré majú od 40 do 49 znakov, fungujú najlepšie na LinkedIne.
Gabo
Vidíš, také prieskumy, že a tak ďalej. Takto, že povieme ľuďom pravdu.
Peťo
Gabo, ale písali to na internete, že to musí byť pravda.
Gabo
Povieme ľuďom pravdu, ako to funguje s obsahom na sociálnych sieťach?
Peťo
No povedz.
Gabo
Dobre, akože nehovorím, že je úplne jedno, kedy to dáte, ak to dáte o tretej v noci, tak to asi bude mať horší dosah ako keď to dáte večer o šiestej, dobre, akože dobre, ale viac menej to, čo je najdôležitejšie, je, ako ten obsah im dávate kvalitný. Keď máte kvalitný obsah a je dlhý, krátky text, nadpis dlhý, krátky, hentaký, je to úplne jedno, ak máte dobrý obsah, je to to najlepšie.
Peťo
No dobre, ale keď máte dobrý obsah a ešte ho aj dobre formálne spracujete, no tak nemôžeš tomu poškodí, môžeš tomu už len pomôcť.
Gabo
Áno, ale je to, není to to, čo ti urobí 60 % dosahu, je to to, čo ti urobí 20 %, 10 %, to sú tie čerešničky na torte.
Peťo
Tak 57 % sú muži a 43 % ženy, to je celkom zaujímavé, lebo na väčšine sociálnych sietí je to naopak. Facebook má viacej žien aj Instagram má viacej žien z tých globálnych štatistík. Čiže toto je naozaj, že trošku viacej mužská sieť a pozor, 30 % engagementu, keď si hovoril, že máš tam viacej laikov, v úvodzovkách, pod príspevkami ako na Facebooku, tak 30 % lajkov sú od zamestnancov tvojich vlastných.
Gabo
A to mám aj na Facebooku.
Peťo
Takže všetky siete, nie iba na LinkedIne.
Gabo
Lajknú má vždy, no.
Peťo
A na druhej strane zamestnanci, tu hovorí sa, že 14× väčšia šanca, že vyzdieľajú obsah, ak je od ich zamestnávateľa. Hej, že zamestnanci chcú byť tí ambasádori toho pekného, čo tá firma robí a LinkedIn je tá fajn platforma, kde zamestnanci nemajú problém ten obsah zdieľať a tým získavať ten organický zásah.
Gabo
Ale no tak to je väčšinou preto, lebo ten zamestnávateľ dáva asi, že odbornejší obsah, nedáva tam, že fotky z párty, tak to budeš, samozrejme, zdieľať na platforme, kde je odborný obsah a nie na Facebooku.
Peťo
Ináč, ty mi úplne nahrávaš na smeč. Fotky z párty, lebo tu mám teraz také zase trio, že aký typ obsahu najlepšie funguje a keď si myslíš, že sú to hlboko analytické, odborné texty v rozsahu 1000 a viac znakov, tak vedz, že obrázky majú 2× väčší engagement ako zvyšok postov. Video má 20× väčšiu šancu, že sa resharne ako bežný obsah a značky získajú 7× viac reakcií, čiže laikov a tých ďalších reakcií a 24× viacej komentárov, keď robia live videá oproti bežnému videu. Čiže inak povedané, je to vlastne úplne to isté, čo na Facebooku alebo na Instagrame.
Gabo
A ja som to skôr myslel tematicky, tzn., že príklad, že dobre, prečítaš si nejakú zaujímavú, neviem, štúdiu alebo čokoľvek, zaujímavé fakty, hodíš to na LinkedIn, ale nedáš tam asi fotku, že včera som bol s kamošom, neviem, sa bicyklovať a už som sa s tým stretol s tým, čo je celkom akože zábava, že ľudia, ktorí používajú ten LinkedIn, čo mám vo svojom okolí a že preferujú, že akože proste ja mám rád LinkedIn, chodím tam často atď., že začínajú strašne hejti, jak ten LinkedIn trocha sa tak pozdvihol a je tam možno viacej ľudí, sú aktívnejší atď., strašne hejti ako tí starousadlíci.
Peťo
Ten mainstream, a henten tam došiel a on tam dal minule fotku, že bol neviem, s kým, sedel na pive, to už nie je ako LinkedIn ako býval a vtedy sa tam dávali len také.
Gabo
A som si to normálne všimol, že to ľudia že hejtli a že starí a že kde je ten starý LinkedIn, že prečo tam tí ľudia dávajú fotky z osobného života.
Peťo
Prečo tu už nie som sám, prečo mi to ľudia lajkujú?
Gabo
On sa iba chce tu ukazovať, dáva si tam fotky z osobného života, takže aj toto som počul.
Peťo
Okej. Ešte mám pre teba odpoveď okrem toho, že ideme na LinkedIn, lebo sú tam bohatí ľudia a kedy to máme dávať, v stredu večer je odpoveď, tak mám ešte jednu odpoveď na nevyžiadanú otázku, a to je, že keď bude spoločnosť dávať príspevky každý týždeň, tak má 2× vyššiu engagement, teda mieru zapojenia tých fanúšikov, že lajkom.
Gabo
Systematická frekvencia.
Peťo
Systematickosť pomáha.
Gabo
Áno, funguje to úplne tak všade, že predsa len tie osobné profily sú ako keby silnejšie a na tom LinkedIne tie firemné profily nefungujú až tak dobre, že funguje vždy lepšie, keď tam máte osobný profil.
LinkedIn influenceri
Peťo
Štyria z piatich používateľov LinkedIn sú business decision makery, hej, čiže tí používatelia rozhodujú o svojom biznise, čiže áno, bonitná cieľovka, veľmi to zjednoduším.
Gabo
Peťo
Manažéri a 61 000 000 používateľov sú senior level influencers. Toto ma zaujalo toto slovo, že nemusíš byť taký ten, vieš, taký ten influencer s tými fotkami akože našpúlené pery, vytrčený zadok, ale že môžeš byť vlastne senior level influencer.
Gabo
A to je čo?
Peťo
No že si influencer v tej svojej téme, že si odborník na tú tému a v tej téme ovplyvňuješ ľudí.
Gabo
No to chápem, čo chceš povedať.
Peťo
No, tak to, no a že (???) miliónov takýchto ľudí, influencerov, ale takých, čo naozaj niečo vedia, nemyslím tých influencerov z Instagramu, tak že ich je tu veľa na LinkedIne. Mám tu teraz taký zoznam ľudí. Volá to, že SuperStar z československého LinkedInu. Robil to Martin Špaňo. To, čo robí je záslužné, lebo sa veľmi venuje LinkedInu a robí takéto analytiky všelijaké a urobil, že SuperStar československého LinkedInu, tak najväčšia československá firma alebo značka tam je, že JetBrains, má 230 000 foollowerov, čo je že wow.
Gabo
Čo JetBrains. A čo to je? Lebo priznám sa, že nepoznám to.
Peťo
To ja neviem, to vieš ty, no a najväčšia slovenská je na jedenástom mieste, kámo, prvých 10 sú samé české a na jedenástom je slovenská, je to ESET. Tak daj tip, koľko to je. Keď jednotka má 230 000, no koľko má ESET. Pozor, je to, samozrejme.
Gabo
A ráta sa akože globálny.
Peťo
Globálny ESET, ale je až jedenásty, takže je to logicky menej ako 230 000. Dobre?
Gabo
Aha, okej, ja neviem. 50 000.
Peťo
51 300. Ty normálne, ty si začni podávať akože Loto alebo nejakú číselnú lotériu, lebo ty žrebuješ tie čísla.
Gabo
Keď máš strašne veľa vedomosti, ty máš tzv. asociačné myslenie, že ty to vieš akože z kontextu, vydúmať tú správnu odpoveď. To fakt.
Peťo
Dobre. Výborne. Čiže ESET je jedenástka, akože veľmi vysoko, pozor, pozor máme aj SuperStar slovenského LinkedInu, marketing a reklama agentúry, no a prvá je Zaraguza, druhý je TRIAD, tretí je Visibility, potom je TES Media, no a pozor, pozor, teraz ideme k pointe PS:Digital siedme miesto krásne.
Gabo
Okej.
Peťo
1700 followerov.
Gabo
Okej a dávate tam nejaký obsah?
Peťo
Dávame, dávame, no, normálne.
Gabo
Aj recyklujete z Facebooku a Instagramu, či to akože LinkedIn obsah?
Peťo
Recyklujeme, ale iba to, čo sa tam hodí. Čiže keď dáme na Facebook niečo múdrejšie, tak sa to preklopí aj na LinkedIn, ale oveľa menej tam publikujeme, ale teda máme vyslovene kolegu, ktorý je za to zodpovedný.
Gabo
A dosahy cca vieš povedať?
Peťo
Je to, že príspevok od príspevku, ale je to neporovnateľné s Facebookom, hej, že keď na Facebooku by som mal 1700 followerov alebo fanúšikov, tak to vidí, ja neviem, 500, 600 ľudí. Tu, keď mám 1700 followerov, tak to vidí 1000. 2000 ľudí. Vieš, že samozrejme že sú to peanuts z pohľadu biznisu, je to akože nič, ale v pomere k počtu fanúšikov sú tie čísla super. Mám taký nápad, ja by som teraz zavolal Mikimu Plichtovi, to je taký veľký entuziasta LinkedInu na Slovensku. Poznáš?
Gabo
Poznám, poznám, ako meno poznám.
Peťo
Okej. Jasné. Inak v top 100 Superstars je na nádhernom sedemdesiatom prvom mieste.
Gabo
Ale akože globálnych?
Peťo
Nie, československých.
Gabo
Jaj, okej.
Peťo
Čiže máme akože kvalifikáciu, prečo mu volať a ja by som sa ho spýtal, že čo robiť, aby tie príspevky niekto videl, keď reklama sa nedá. Čau Miki, môžeš na chvíľku?
Miki Plichta
Môžem.
Peťo
Prosím ťa, my tu s Gabom nahrávame Buzzworld epizódu o LinkedIne. Dosť sme ho tu zhejtili, teda z pohľadu marketingu, hej, že nedá sa tam spúšťať reklama, proste nemajú slovenských adminov. Celé je to také, že je dobré tam byť, ale tie zásahy percentuálne sú dobre, ale v absolútnych číslach je to proste trapošina, že ty sa celkom tak živíš tým, že všetkým radíš, že čo s tým LinkedInom, jak to robiť, jedno s druhým, že normálne mi v troch vetách povedz, že som firma, strašne mám chuť ísť na LinkedIn, ale reklamu spustiť nemôžem a mám na začiatku 8 fanúšikov, že aký to má zmysel, že čo, ako to hacknúť, daj nejaký hack toho LinkedInu pre firmy.
Miki Plichta
Hack LinkedInu spočíva v tom, že je to všetko založené na ľuďoch a hlavne na tých osobách. Takže zaujímavé je aj to, že napr. ten algoritmus dáva veľmi do popredia ľudí a ten ľudský obsah a prakticky to je jediná taká posledná organická sieť, kde vy sa viete ako človek presadiť. Takže ľudia sú tam zvyknutí práve na tú ľudskú komunikáciu, a to je proste zaujímavé na tom LinkedIne a tým, že je to organické, veľmi organické, že obsah od tých organických profilov sa nedá sponzorovať, tak aj ten obsah na tom LinkedIne nevnímajú tí ľudia reklamne, že im to príde úplne bežné sa baviť o práci, o biznise a o tom, o čom robí, takže.
Peťo
Dobre a ešte mi.
Miki Plichta
Taký pohľad na to, no.
Peťo
A ešte mi povedz, dosť sme tu zhejtili to, že vlastne Gabo povedal, že LinkedIn sa tak dosť mainstreamuje, hej, že zrazu tam už je tam viac ľudí a už sa tam riešia aj nejaké banálne témy a že tí skalní linkedinňáci sú z toho taký celí rozrušení, že zrazu sa tu riešia blbosti a zrazu sa tu lajkujú a dobre, že tu nie sú posty s mačičkami a s jedlom. Jak to vidíš ty, že stáva sa z neho mainstream alebo len sa tam ľudia naučili chodiť a postovať alebo čo sa deje na LinkedIne podľa teba?
Miki Plichta
Vieš čo, (???) na efekt toho dopaminu, že ľudia zistili, že ako získavať aj tie lajky, takže toto je 1 vec, ale zaujímavé je to, že LinkedIn je stále považovaný za najdôveryhodnejšiu sociálnu sieť a je to kvôli tomu, že vy na tom LinkedIne nekomunikujete iba za seba, ale komunikujete aj za tú organizáciu, ktorú zastupujete. Čiže to je oproti rozdiel oproti iným sociálnym sieťam, že fakt tí ľudia tam komunikujú s väčšou rozvahou a celkovo aj ten obsah je kvalitnejší a opäť vynikne ten, kto sa bude držať toho pôvodného zámeru LinkedInu, a to je držať toho profesionálneho obsahu. Takže ten LinkedIn stále má zmysel a keď sa pozriem vpravo, všľavo, tak nie je nejaká konkurencia, ktorá by mala ohroziť ako keby tú najprofesionálnejšiu sociálnu sieť, ktorá je. Aj samotný LinkedIn z technického hľadisko on veľmi ide po relevancii, čiže on dosť sa ako keby aj pozerá sa na pravdivosť tých profilov a pozerá sa na to, aby tam boli reálni ľudia, aby, aby tam neboli nejakí vymyslení ľudia a ľudia sú zvyknutí proste konzumovať na tom LinkedIne kvalitnejší obsah.
Peťo
Ďakujem pekne. Ak ti môžem poradiť, nepočúvaj úplne túto epizódu, nebudeš nadšený, ale aspoň si to trochu vyvážil a povedal si, že má to nejaké riešenie tieto naše negatívne pohľady. Takže díky a maj sa pekne.
Miki Plichta
Jasné, díky moc a držím palce vášmu podcastu. Čaute.
Peťo
Čau. Akože toto ináč povedal pravdu, že najdôveryhodnejšia sociálna sieť, to sme my tak opomenuli v tom našom (???).
Gabo
Hej, súhlas a to, čo sme sa dotkli iba okrajovo, že naozaj, že tam tie osobné profily fungujú, že naozaj, že ak chcete byť v nejakej oblasti, že taký ten bežný návod, že robím niečo, v čom som celkom dobrý a chcem, aby ľudia o tom vedeli, že ja som v tomto dobrý ako osoba, tak LinkedIn je na to najlepší, aby ste o tom hovorili, že akoby boli taký ten myšlienkový líder, že toto robím a neviem, vyznám sa v tom, postujte zaujímavé, odborné veci a to tam funguje, že zase je tam omnoho väčší výtlak ako na inej sociálnej sieti.
Peťo
Chcel by som ešte povedať, že nevenovali sme sa vôbec teraz ako keby tomu, že ako využiť LinkedIn na nejakú osobnú prezentáciu. Tie CV-čka, čo tam sú, tie odporúčania a tak a to si naozaj dáme v téme, že personal brand, že ako budovať osobnú značku. Takže dnes sme to rozoberali skôr z pohľadu, že LinkedIn a firmy LinkedIn a marketing. Gabo, ďakujem za krásnu debatku opäť raz a počujeme sa niekedy nabudúce. Čaute.
Gabo
Čau, čau, Peťo.